قبض مشترکان آب که الگوی مصرف را رعایت کنند ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد

معاون مهندسی توسعه آبفای استان تهران با اشاره به مصوبه جدید افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب گفت: در ابلاغیه افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب ۵۷ درصد مشترکان تهرانی مصرف آب آنها تا ۱۵ مترمکعب است که تنها ۵۰۰ تومان به قبوض آنها اضافه می‌شود.
  • دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 18:26

 علیرضا نوذری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: مشترکانی که الگوی مصرف آب را رعایت کنند و تا 15 مترمکعب مصرف کنند حدود 500 تومان به قبوض آب آنها اضافه می‌شود. وی با اشاره به اینکه 57 درصد مشترکان تهرانی مصرف ماهانه آنها تا 15 مترمکعب است اضافه کرد: مشترکان تهرانی که مصرف آب آنها 20 مترمکعب باشد قبوض آب آنها 750 تومان اضافه می‌شود.

به گفته وی، تنها 3 درصد از مشترکان تهرانی هستند که مصرف آب آنها بیش از 40 مترمکعب است که قطعاً هزینه مصرف آب آنها پلکانی محاسبه می‌شود.

نوذری پور گفت:دو سال است که با کاهش نزولات جوی مواجه هستیم و برخلا ف وضعیت خوب بارندگی در سال آبی 90-91 که 420 میلی متر بارندگی داشتیم در سال آبی جدید( 92-  93) 30 درصد کاهش بارندگی داشتیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران ادامه داد:از مرز تنش آبی گذشته ایم و باید متناسب با تنش آبی، آب را مصرف کنیم. وی با اشاره به اینکه در استان تهران میانگین بارندگی 250 میلی متر است خاطر نشان کرد:تعادلی بین بارندگی در کشور وجود ندارد بطوریکه در انزلی 1900 میلی متر و در شهرهای کویری این بارندگی 70 میلی متر است.


ثبت نظر

ارسال