پتانسیل‌های تولید انرژی بادی بر باد می‌رود!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوپستان باید به قطب انرژی بادی کشور تبدیل شود.
  • جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 21:8

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محب‌علی قزاق‌جاهد با اشاره به پتانسیل نصب توربین های بادی در این استان، گفت: سیستان و بلوچستان قابلیت تبدیل شدن به پایلوت کشور در حوزه انرژی بادی را دارد، اما عدم سرمایه‌گذاری مناسب این پتانسیل را بر باد می‌دهد.

وی یکی از راهبردهای شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان را تبدیل استان به قطب انرژی بادی در کشور عنوان کرد و گفت: تا سال 1404، ظرفیت نیروگاهی استان به بیش از پنج هزار و 500 مگاوات می رسد که 60 درصد آن نیروگاه های بادی خواهد بود. وی افزود: تکمیل واحد بخار نیروگاه های ایرانشهر و چابهار با استفاده از ظرفیت بیع متقابل نیز از اولویت های این شرکت است. وی تصریح کرد: در زمان کنونی از سه نقطه در استان سیستان و بلوچستان برق به پاکستان و از یک نقطه به افغانستان صادر می شود.

جاهد متوسط بازده نیزوگاه های استان سستان و بلوچستان را 26.6 درصد عنوان کرد و گفت: رشد پیک برق درمقایسه با سال گذشته 8.7 درصد بوده است.

وی طول خط انتقال و فوق توزیع به ازای هر مشترک سیستان و بلوچستانی را چهار برابر متوسط کشوری عنوان کرد. وی تصریح کرد: در زمان کنونی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیش از 10 طرح مهم و تاثیرگذار با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز 100 میلیارد تومانی را در دست اجرا دارد که در صورت تامین اعتبار، ظرف شش ماه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: اگر می خواهیم برق مطمئن و پایدار تامین کنیم، باید وضعیت اقتصادی صنعت برق اصلاح شود و بخش خصوصی برای احداث نیروگاه در شمال استان سیستان و بلوچستان پا پیش گذارد. وی استان سیستان و بلوچستان را دارای کلکسیونی از ظرفیت‌های انرژی های نو دانست و افزود: وجود مداوم ترین بادها، جهت باد ثابت، جاده دسترسی، زمین بدون معارض و زبری پایین زمین پتانسیل خوبی را برای ایجاد انرژی های نو در این استان فراهم کرده است.


ثبت نظر

ارسال