واکنش به افزایش قیمت آب و برق از اسفند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه سلب آرامش روانی خانوارهای ایرانی با شروع زودهنگام فاز دوم هدفمندی گفت: افزایش تعرفه‌های آب و برق از اسفند سال جاری غیرکارشناسی است.
  • چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت 9:28

ابراهیم نکو در گفت وگو با خانه ملت، درباره شروع زودهنگام اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در روزهای اخیر مسئولان دولتی عنوان کردند تعرفه‌های برق و آب از اسفند سال جاری افزایش یافته این در حالی است که برای اجرای صحیح قانون باید تمامی شرایط و جوانب سنجیده شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش نرخ برق وآب از سوی دولت باعث شده که افکار عمومی مخدوش شود، این در حالی است که بسیاری از خانوارهای ایرانی به دلیل نزدیک شدن به سال جدید در حال تهیه ملزومات سفرهای نوروزی هستند و احتیاج به آرامش روانی دارند. این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: باید پذیرفت شروع زودهنگام اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها اقدامی غیرکارشناسی است و مردم از دولت تدبیر و امید انتظار اتخاذ تصمیمات صحیحی دارند که آرامش را به اقتصاد کشور برگرداند.

نکو گفت: دولت باید شرایطی را فراهم کند که خانوارهای ایرانی برای تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی مطلوبی انجام دهند و با توجه به اینکه عملا سال کاری جدید معمولا از 15 فروردین ماه آغاز می شود بنابراین مسئولان باید اجازه دهند که مردم تعطیلات بدون دغدغه‌ای را سپری کنند تا سال 93 بتوانند با انرژی مضاغف فعالیت‌های خود را آغاز کنند. وی افزود: اتخاذ تصمیماتی مانند افزایش تعرفه حامل‌های انرژی در این مقطع زمانی برای سرپرستان خانوارها نگرانی ایجاد خواهد کرد به دلیل اینکه خانواده های ایرانی آمادگی روانی و مالی برای تاثیرات ناشی از اجرای این تصمیمات را ندارند بنابراین باید این موضوعات از سوی دولت مدیریت شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای یادآور شد: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و رشد قیمت حامل‌های انرژی برخی از کالاها با افزایش قیمت مواجه خواهند شد بنابراین اجرای فاز دوم هدفمندی باید کارشناسی شده باشد.


ثبت نظر

ارسال