خطر در کمین سلامت مردم با نصب پکیج‌های گرمایشی

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: نصب پکیج‌های گرمایشی در واحد‌های مسکونی سلامت خانواده‌ها را به مخاطره می‌افکند.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 11:1

فرشاد امیرخانی افزود: مهمترین مخاطره این سیستم‌ها که در داخل واحد مسکونی نصب می‌شوند مصرف اکسیژن فضای داخلی واحد مسکونی است. وی اضافه کرد: همچنین با بروز کوچکترین نقصان در این سیستم‌ها، سلامتی و زندگی اعضای ساکن در واحد مسکونی مورد تهدید قرار واقع شود.

وی گفت: برخی سازندگان ساختمان‌های مسکونی در سال‌های اخیر با هدف سود بیشتر اقدام به حذف فضای موتورخانه مرکزی و جایگزینی آن با پکیج‌های ساختمانی کرده‌اند. امیرخانی افزود: از سوی دیگر همزمان با اعمال قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش بهای گاز و حامل‌های انرژی، مردم هم با این سودجویی سازندگان همراهی و برای مدیریت هزینه‌ها، این سیستم‌های جدید وارداتی را جایگزین سیستم موتورخانه مرکزی کردند. وی اعتقاد دارد: این برداشت نادرست است و سیستم موتورخانه مرکزی علاوه بر ایمنی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از سایر سیستم‌های حرارتی باشد.

وی تنها عیب سیستم موتورخانه مرکزی را مشترک بودن هزینه‌ها در مجتمع مسکونی عنوان کرد درعین حال گفت: موتورخانه مرکزی به لحاظ ایمنی، بهره وری، ذخیره سازی انرژی و انتشار یکنواخت دما بر سایر سیستم‌ها برتری دارد. امیرخانی در توضیح دیگر علت استقبال از نصب پکیج در ساخت و سازها گفت: افزایش قابل توجه قیمت زمین در سال‌های اخیر باعث شده برخی سازندگان به طور متوسط 30 تا 40 متر مربع از فضای مسکونی را که باید صرف ساخت موتورخانه مرکزی شود به پارکینگ اختصاص دهند که قابل فروش و سودآوری باشد. عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران هدر رفتن منافع ملی به علت هدر رفت و مصرف بالای سوخت را ایراد دیگر پکیج‌های گرمایشی عنوان کرد.


ثبت نظر

ارسال