امارات: قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد

وزیر انرژی امارات گفت : این کشور بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی انرژی مصرف می‌کند و ممکن است برای تغییر رفتار مصرف کنندگان مجبور به بالا بردن قیمت‌های حاملهای انرژی شود.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 10:7

سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات به خبرگزاری رویترز گفت: آنچه که ناراحت کننده است این است که مصرف انرژی در امارات دو یا سه برابر متوسط جهانی است.

قیمت‌های سوخت و برق در امارات که یارانه‌های زیادی به آن تعلق می‌گیرد، باعث شده که ساکنان این کشور دلیل چندانی برای انتخاب خودروهای کم مصرف‌ تر یا محدود کردن استفاده از سیستم‌های تهویه متبوع نداشته باشند. علاقه به خودروهای پرمصرف شاسی بلند و وجود مراکز بزرگ خرید از جمله یک مورد که در آن پیست اسکی نیز طراحی شده، باعث شده که امارات به هفتمین کشور بزرگ پرمصرف انرژی تبدیل شود. قیمت پایین حامل‌های انرژی در این کشور همچنین باعث جذب صنایع پرمصرفی انرژی نظیر ذوب آلومینیوم شده است.

شرکتهای برق اماراتی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی صورت حساب‌های آب و برق را بالا برده‌اند و طی سال های گذشته کمپین‌های تبلیغاتی به راه انداخته اند. مزروعی گفت: ما تغییرات کمی‌را در تعرفه‌ها ایجاد کرده‌ایم تا مردم از مصرف خود آگاه شوند. اگر این برنامه موفقیت‌آمیز نباشد ما مجبوریم که دوباره در تعرفه‌ها تجدیدنظر کنیم. وی به این مساله اشاره نکرد که آیا اتباع اماراتی که نسبت به مهاجران بهای کمتری برای برق می‌پردازند با صورتحساب‌های بالاتر مواجه خواهند شد یا خیر.

اتباع اماراتی تقریبا کمتر از 15 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. وزیر انرژی امارات گفت‌ شهروندان اماراتی کمتر از 30 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند و مابقی این مصرف متعلق به مهاجران است. طی 10 سال گذشته میزان مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته و قیمت تعیین شده سوخت برای تمام رانندگان صرف نظر از ملیت آنها یکسان بوده است.


ثبت نظر

ارسال