کره جنوبی خودروهای پرمصرف را جریمه می کند

وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد: شرکت‌های خودروسازی و واردات خودروی این کشور را که اقدام به تولید و یا واردات خودرو با مصرف سوخت بیش از میزان استاندارد کنند، جریمه خواهد کرد.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 10:4

بنا به استاندارد اعلام شده توسط وزارت صنعت کره جنوبی، خودروهای با مصرف سوخت بیش از 5. 88 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی بیش‌از استاندارد دارند.

خودروهای استاندارد در این کشور باید بتوانند با هر لیتر سوخت مسافتی معادل 17 کیلومتر یا بیشتر را طی کنند و به ازای هر کیلومتر طی مسافت کمتر به ازای هر دستگاه خودروی تولید یا وارد شده شرکت‌های مربوطه 82. 352 وون (واحد پول کره) جریمه خواهند شد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت اقدام به تولید یا وارد کردن تعداد 100 هزار خودرو با اختلاف طی مسافتی تنها یک کیلومتر با میزان استاندارد داشته باشد، به این معنی که با هر لیتر سوخت 16 کیلومتر مسافت را طی کند، باید مبلغی معادل 8. 2 میلیارد وون جریمه پرداخت کند.

استاندارد کنونی مصرف سوخت در کره جنوبی تا پایان سال 2015 معتبر بوده و بیشینه مصرف سوخت استاندارد خودروها در این کشور برای سال 2016 در سال جاری توسط وزارت صنعت این کشور و پس از مشورت با خودروسازان تعیین خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال