مصرف بهینه انرژی در صنعت جدی می‌شود

با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد کشور طی دوره سه ساله می‌توان به حدود 10 درصد کاهش شاخص مصرف ویژه انرژی دست یافت.
  • شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 11:3

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد کشور طی دوره سه ساله می‌توان به حدود 10 درصد کاهش شاخص مصرف ویژه انرژی دست یافت. بر اساس مطالعات انجام شده شاخص مصرف ویژه انرژی با اجرای راه‌کارهای زود بازده، در فر‌آیند کک‌سازی 5 الی 7 درصد و در فرآیند کوره بلند و احیای مستقیم 10 الی 15 درصد کاهش مصرف انرژی رخ می‌دهد.
بر اساس آمار صنعت آهن و فولاد در کشور ما بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی الکتریکی در بخش صنعت است به طوری‌که حدود 30 درصد از کل انرژی الکتریکی مصرف شده در بخش صنعت کشور در این بخش صرف می‌شود لذا اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین در صنعت فولاد کشور به عنوان صنعتی مادر نقش اساسی در اقتصاد ملی و رفاه جامعه دارد این صنعت مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین صنایع کشور بوده که در برنامه‌های توسعه کشور نگاه جدی به این صنعت شده است.
صنعت فولاد را می‌توان یکی از پایه‌های مهم اقتصاد هر کشور دانست و حتی مصرف سرانه فولاد را به عنوان شاخصی جهت ارزیابی صنعتی بودن یک کشور شمرد.


ثبت نظر

ارسال