دولت برای نصب پنل‌های خورشیدی خانگی تسهیلات می‌دهد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از پرداخت تسهیلات دولتی برای نصب پنل‌های خورشیدی توسط مشترکان برق خبر داد و گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران نیز از سال آینده به تدریج صورت می‌گیرد.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 0:16

 هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه بازدید از پروژه‌های شرکت برق منطقه ای خراسان، گفت: بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران در قالب بودجه سال آینده به تدریج پرداخت می‌شود.
وی افزود: با آغاز به کار دولت جدید، اقدام‌های گسترده ای از سوی وزارت نیرو برای بهبود وضعیت صنعت برق انجام گرفته و با وفاقی که بین دولت و مجلس به وجود آمده، در سال آینده موفقیت‌های بیشتری در این صنعت به دست خواهد آمد.
فلاحتیان در ادامه افزود: شرکت برق خراسان را در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق جزو شرکت‌های پیشرو است و اقدام این شرکت در نصب و راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی مجهز به ردیاب خورشیدی را مهم ارزیابی کرد. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در کشور مهم خواند و ادامه داد: در این رابطه باید در بین اقشار مختلف مردم فرهنگ سازی صورت گیرد و دستگاه‌های دولتی می‌توانند با نصب صفحه‌های خورشیدی، زمینه‌ساز توسعه استفاده از آن در کشور باشند. وی اظهار داشت: دولت در بودجه سال جاری و سال آینده درخصوص نصب پنل‌های خورشیدی برای مشترکان تسهیلات خوبی در نظر گرفته و شرکت برق منطقه‌ای خراسان در استفاده از این تسهیلات نیز پیشقدم است.
‌معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، راهبرد وزارت نیرو را استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان وادامه داد: در زمینه انرژی بادی نیز استان خراسان با دارا بودن تونل‌های باد همچون نشتیفان خواف و نصب نخستین مولدهای بادی مگاواتی از سوی بخش خصوصی در این منطقه اقدام‌های خوبی انجام داده است. ‌فلاحتیان در ادامه با اشاره به انتخاب استان خراسان به عنوان قطب اتوماسیون صنعت برق کشور از طرف شرکت توانیر، اظهار داشت: در حال حاضر 26 پست برق در استان به صورت مکانیزه و کنترل از راه دور اداره و پیش بینی می‌شود طی دو سال آینده تمام پست‌های برق مشهد به این سامانه مجهز شوند.
‌وی احداث تونل انرژی را در مشهد از دیگر دستاوردهای شرکت برق منطقه ای خراسان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ما در زمان حاضر شاهد ساخت چند تونل انرژی در مشهد هستیم که این تونل‌ها برای عبور کابل‌های 132 کیلوولت استفاده خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال