راه‌‌اندازی نرم افزار مدیریت انرژی در 5 نیروگاه کشور

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 76، بهمن ماه 1392

نقش سیستم های مدیریت انرژی در پایش و بهبود عملکرد نیروگاه های حرارتی باحضور مدیران و کارشناسان بخش تولید صنعت برق کشور توسط سابا تشریح شد.
  • چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 0:14

مهندس نجف زاده، معاون بهینه سازی تأمین انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اشاره به مادۀ 54 قانون اصلاح الگوی مصرف و تدوین نظامنامۀ ممیزی انرژی گفت: تمامی واحدهای نیروگاهی در سراسر کشور موظف به استقرار واحدهای مدیریت انرژی و انجام ممیزی انرژی در هر سه سال یکبار شدند. وی یادآور شد که در این زمینه تعداد 17 نیروگاه توسط سابا ممیزی انرژی و در سه نیروگاه دیگر نیز سیستم پایش سوخت و راندمان راه اندازی شده است.
او تدوین استانداردهای بین المللی سیستم های مدیریت انرژی را در کنار نظامنامۀ ممیزی انرژی در نیروگاه های حرارتی کشور از گام های مهم دیگری در افزایش کارآیی این نیروگاه ها عنوان و تاکید کرد: این سازمان تاکنون تعداد 2 نرم افزار مدیریت انرژی در پنج نیروگاه مختلف نصب وراه اندازی کرده که این نرم افزارها به نیروگاه ها در بهبود راندمان و بهره برداری بهینه آنها کمک خواهد کرد و عمدتاً بر مبنای دریافت مستمر داده ها، تحلیل آنها و گزارشدهی اطلاعات و نتایج حاصل از تحلیل کار می کنند.


ثبت نظر

ارسال