صرفه‌‌‌جویی 300 میلیارد تومانی درصنعت برق مشهد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

استفاده از فناوری خط گرم در صنعت برق مشهد بیش از300 میلیارد تومان برای صنعت و اقتصاد کشور صرفه‌جویی دارد.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 18:11

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: استفاده از این فناوری در مدت 30 ماه گذشته 3 هزار و 116 میلیارد تومان به طور مستقیم و غیرمستقیم برای صنعت و اقتصاد کشور به ارمغان آورده است.

سعیدی درباره میزان صرفه‌‌‌جویی در بخش‌های مختلف نیز گفت: این فناوری موجب جلوگیری از ضرر3 هزار میلیارد ریالی به اقتصاد ملی، جلوگیری از 69 میلیارد ریال انرژی توزیع نشده و جلوگیری از47 میلیارد ریال استهلاک تاسیسات شده است. وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش خط گرم به روش فرمان از نزدیک در سطح عالی بین‌المللی در سال 89، افزود: با استفاده از این فناوری از ابتدای سال 90 در شرکت توزیع برق مشهد، برای انجام 95 درصد عملیات سرویس و نگهداری وتعمیرات شبکه‌های فشار متوسط، برق شبکه‌ها قطع نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد گفت: استفاده از فناوری خط گرم در مشهد باعث شده است در حین تعویض تیر برق، برطرف کردن و برداشتن شاخه‌های قطع شده از روی سیم‌ها، تعویض سیم‌ و غیره جریان برق شهر قطع نشود و این عملیات هنگام بر قراری جریان برق در مناطق مختلف شهر انجام شود. خط گرم نام یک سامانه عملیاتی است که با خط برق ‌دار 20 هزار ولت کار می‌کند و کاهش تلفات انرژی، کاهش‌ خاموشی‌های فشار ضعیف جهت بعضی از کارهای جمعی تعادل بار، داشتن برق مستمر و پایدار، تولید مستمر صنایع و رضایت مشترکین از مزایای آن است.


ثبت نظر

ارسال