هزینه صدور قبض اخطار برق را جداگانه محاسبه می‌کنیم

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار کرد: ارسال اخطار قطع برق به مشترکین بستگی به سابقه پرداخت دارد و ما مرز ریالی برای این کار نداریم.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 18:8

 غلامرضا خوش خلق، با اشاره به این‌که رقمی به عنوان معیار برای ارسال قطع برق مشترکینی که بدهی دارند مشخص نشده است، گفت: صدور اخطار قطع برق بستگی به سابقه مشترک دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است مشترکی در حوزه برق کم‌مصرف باشد و هزینه قبض نیز ناچیز به نظر برسد ولی نمی‌شود پرداخت پول برق را به خاطر پایین بودن قیمت به تعویق انداخت. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به این‌که مشترکین در رده‌های مختلف مصرف دسته بندی می‌شوند گفت: دلیلی ندارد که کم‌مصرفان پول برق ندهند. خوش‌خلق خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه می‌توانیم حتی اگر در یک دوره پول برق پرداخت نشود، اخطار قطع صادر کنیم اما خودمان این موضوع را اولویت‌بندی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به طور معمول روال این است که در صورت عدم پرداخت پول قبض برق در دوره دوم که قبض صادر می‌شود، اخطار قطع برای مشترک ارسال شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در مورد هزینه قبض اخطار قطع که 1500 تومان محاسبه شده و در قبض اخطار درج شده است گفت: هزینه صدور قبض اخطار جداگانه حساب می‌شود. خوش‌خلق در پایان خاطرنشان کرد: حق ما است تا پول برق فروخته شده را از مشترک مطالبه کنیم.

به گزارش ایسنا، در دوره‌های اخیر اداره‌های برق برای مشترکینی که هزینه برق قبض آن‌ها کمتر از 20 هزار تومان شده است نیز اخطار قطع صادر کرده که این موضوع نارضایتی برخی از مشترکین را در پی داشته است. براین اساس در قبض مخصوصی که برای مشترکین بدهکار ارسال شده است نه تنها قطع برق در صورت عدم پرداخت قبض در مهلت اعلام شده به مشترک تاکید شده است بلکه در بخش پایینی قبض 1500 تومان هزینه صدور قبض اخطار محاسبه شده که مشترک باید آن را هم بپردازد.


ثبت نظر

ارسال