صرفه‌جویی در مصرف گاز با ساخت مشعل ایرانی

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

مشعل جدید به لحاظ زیست محیطی و استاندارد احتراق دو پارام‌تر مهمی‌را دارد که تولید مونو اکسید کربن را به کمتر از ۶۰ BPMرسانده است.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 11:38

 به گفته مصطفی صفری، مشعل ساخت داخل کشور 50 درصد در مصرف گاز کشور صرفه‌جویی می‌کند. او در نشست خبری انجمن شرکت‌ها و موسسات پژوهشی صنعت نفت گاز و پتروشیمی ‌با اشاره به ساخت یک مشعل دمنده‌دار ماژولار اظهار داشت: این مشعل برای گرمکن‌های ایستگاه فشار گاز طراحی شده که در این دستگاه فشار گاز از خطوط اصلی انتقال کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازان صنعت تاسیسات افزود: حدود دو هزار هیتر در کشور داریم که 300 میلیون متر‌مکعب گاز مصرف می‌کند، اما با طراحی مشعل مذکور که مشابه گونه آمریکایی آن ساخته شده و ابتدا در استان اردبیل به صورت پایلوت کار اجرایی آن انجام شده و شرایط احتراقی بررسی شد و بعد ازنصب کنتور در مشعل‌های قبلی و مشعل ساخت کشور، مصرف گاز اندازه‌گیری شده که ۵۰ درصد کاهش مصرف را در مشعل جدید نسبت به قبلی شاهد بوده‌ایم که شرکت گاز نیز از این مسئله استقبال زیادی کرده است.

صفری خاطرنشان کرد: مشعل جدید به لحاظ زیست محیطی و استاندارد احتراق دو پارام‌تر مهمی ‌را دارد که تولید مونو اکسید کربن را به کمتر از ۶۰ BPMرسانده است.


ثبت نظر

ارسال