سوخت کشور با ترکیب از 7 حامل انرژی تامین می‌شود

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از تنوع سبد انرژی شرکت گاز و تهیه بسته‌ای از هفت حامل انرژی برای گازرسانی به مناطق مختلف کشور تا 6 ماه آینده خبر داد.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 11:36

ناصر ابراهیمی با تاکید بر این که برای تحقق این امر قیمت حامل‌های انرژی باید منطقی باشد، بر برنامه ریزی در این باره تاکید کرد.

وی با بیان این که مردم انرژی خوب می‌خواهند و شرکت گاز نیز نمی‌تواند گازرسانی را متوقف کند، اظهار داشت: طبق دستور وزیر نفت روش سوخت‌‌رسانی به مناطق سردسیر و گرمسیر باید متفاوت شود. ابراهیمی گفت: با توجه به آنکه گازرسانی به روستاها در مناطق سخت گذر بسیار هزینه‌‌بر است و انتقال گاز با خط لوله در برخی مناطق صرفه اقتصادی نخواهد داشت، بررسی دیگر حامل‌های انرژی در دستور کار است. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: برای تحقق این امر روش‌های سوخت رسانی «ال پی جی، گاز طبیعی، سی ان جی، ال ان جی، نفت سفید، برق و انرژی‌های نو » در دست بررسی است و در آینده مشخص خواهد شد، کدام انرژی برای چه منطقه‌ای بهتر است. ابراهیمی پیش‌بینی کرد تا شش ماه آینده، بسته‌ای از چند حامل انرژی پیشنهادی برای سوخت رسانی به روستاها تهیه و به وزیر نفت ارایه شود.


ثبت نظر

ارسال