چین تا سال 2020 از کمبود گاز طبیعی رنج می‌‌برد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 75، دیماه 1392

موسسه مشاوره انرژی وود مکنزی اعلام کرد: چین احتمالا تا پایان دهه کنونی هر سال با کمبود گاز طبیعی مواجه خواهد بود، زیرا تولید داخلی این کشور با میزان تقاضا متناسب نیست.
  • یکشنبه 1 دی 1392 ساعت 11:34

به گزارش رویترز، این عامل احتمالا باعث افزایش قیمت‌‌های گاز طبیعی مایع در سطح جهان خواهد شد.

افزایش تقاضای گاز در چین برای گرمایش در حال حاضر باعث افزایش 20 درصدی قیمت گاز طبیعی مایع از اواسط سپتامبر تاکنون شده و کمبود ال ان جی در بازار را بیشتر خواهد کرد.گوین تامسون تحلیل گر موسسه وود مکنزی گفت: کمبود گاز در فصل زمستان تا سال 2020 تشدید خواهد شد زیرا تقاضای فصلی در شمال چین سالانه 16 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: افزایش تقاضای ال ان جی چین رقابت بین خریداران آسیایی ال ان جی را در دوران اوج مصرف بالا خواهد برد و به تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد که قیمت‌ها را در فصل زمستان بالا ببرند.افزایش تقاضای چین برای واردات ال ان جی بیشتر چین در شرایطی است که تقاضای ژاپن و کره جنوبی نیز به دلیل کاهش ظرفیت‌های هسته‌ای افزایش یافته است. تولید داخلی ال ان جی در چین در 9 ماه اول 2013 با 9 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 58 میلیون متر مکعب رسیده است اما این افزایش برای تامین تقاضا کافی نبوده است. تولیدکنندگان گاز طبیعی چین برای تضمین عرضه به مصرف کنندگان خانگی و بخش حمل و نقل، عرضه خود به مصرف کنندگان صنعتی را کاهش داده اند.در این گزارش آماده است چین باید 46 درصد گاز مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین کند.وود مکنزی افزود: چین باید صنعت گاز طبیعی خود را بیشتر توسعه دهد و برای مثال در بخش گاز شیل سرمایه گذاری کند تا وابستگی به واردات کاهش یابد.


ثبت نظر

ارسال