یارانه حامل‌های انرژی داد اعراب را درآورد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان: وزرای انرژی کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌گویند: یارانه‌ فراوان تخصیص داده شده به حامل‌های انرژی دلیل اصلی افزایش و مصرف بی‌رویه انرژی در امارات و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 16:12

به گزارش از گلف نیوز، سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابوظبی گفت: مصرف‌کنندگان در امارات انرژی را هدرمی‌دهند، زیرا قیمت آن بسیار پایین است.

این گزارش می‌افزاید: در شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای تولیدکننده انرژی نظیر امارات یارانه‌های فراونی را برای حامل‌های انرژی تخصیص می‌دهند که شامل نفت و دیگر حامل‌ها می‌شود. این در حالی است که این کشورها سپس برای مدیریت بودجه‌ خود به قیمت بالای نفت صادراتی متکی هستند.

 محمد الرومی، وزیر نفت و گاز عمان، نیز در این نشست با تایید سخنان وزیر نفت امارات گفت: با افزایش مصرف انرژی، مصرف‌کنندگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از پیش از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و بیشتر مواقع افراد در این کشورها به شکل بی موردی از خودروهای با حجم موتور بالا استفاده می‌کنند که مصرف سوخت آنها به هیچ وجه به صرفه نیست. الرومی همچنین خاطرنشان کرد: قیمت نفت باید برای مصرف‌کنندگان داخلی در این کشورها افزایش پیدا کند، آنچه که در حال از بین بردن ما است، یارانه‌ زیاد برای حامل‌های انرژی است.


ثبت نظر

ارسال