قیمت انشعاب برق افزایش نمی‌یابد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان: وزیر نیرو گفت: متقاضیانی که تا نیمه نخست مهرماه امسال، برای خرید انشعاب برق درخواست داده‌اند، مشمول افزایش قیمت نمی شوند.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:58

حمید چیت‌چیان با بیان اینکه آن دسته از متقاضیان که پیش از 15 مهرماه سال جاری نسبت به درخواست انشعاب برق اقدام و فیش دریافت کرده‌اند، شامل افزایش قیمت خرید انشعاب برق نمی‌شوند، گفت: با این متقاضیان، طبق سال‌های گذشته عمل و انشعاب آنان با نرخ‌های پیشین محاسبه می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه هزینه انشعاب به هیچ وجه افزایش نیافته بلکه قیمت‌ها ساماندهی شده است، افزود: با ساماندهی نرخ جدید برق، از اجحاف حقوق و تبعیض بین مشترکان جلوگیری شده است.

چیت چیان‌بیان داشت: وقتی یک متقاضی برق روستایی با شبکه برق حدود 200 متر فاصله دارد، هزینه هنگفتی برای شرکت توزیع برق خواهد داشت تا برق مورد نیاز این متقاضی تامین شود که این هزینه‌ها به نام هزینه نیرورسانی بوده و شامل تمامی‌ لوازم اندازه‌گیری و شبکه است و درگذشته نیز از مشترک دریافت می‌شد، بنابراین در دستورالعمل جدید، هزینه انشعاب افزایش نیافته است بلکه هزینه نیرورسانی به صورت مساوی در مناطق مختلف از مشترکان دریافت می‌شود. وی در خصوص افزایش هزینه نیرو‌رسانی توضیح داد: تاکنون هزینه نیرورسانی به عهده شرکت‌ها بود و برخی شرکت‌ها نیز این کار را به پیمانکار محول می‌کردند، لذا برای جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌های مالی، دستورالعمل جدید صادر شد تا از این پس متقاضیان بدون مراجعه به پیمانکار به شرکت‌های توزیع برق مراجعه و هزینه‌ها را به صورت ثابت به شرکت‌های توزیع نیروی برق پرداخت کنند.

وی در ادامه یادآور شد که از سال 83 تا 15 مهرماه سال جاری هزینه‌های برقراری انشعاب افزایش نداشته و براساس جداول گذشته یعنی 75 هزار تومان برای انشعاب روستایی و 130 هزار تومان برای انشعاب شهری و 130 هزار تومان نیز بابت تجهیزات موردنیاز برای برقراری انشعاب برق از مراجعان اخذ شده است و هیچ مبلغ مازادی از متقاضی دریافت نمی‌شد، دولت به وزارت نیرو یارانه انرژی پرداخت می‌کرد که با توجه به افزایش قیمت 10 برابری لوازم اندازه گیری، دستورالعمل جدید صادر شد. 


ثبت نظر

ارسال