افزایش 35 درصدی نیاز دنیا به انرژی تا سال 2035

تا سال 2035 نیاز جهان به انرژی، 30 درصد و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:42

 به گزارش دویچه وله، در گزارش سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی، پیش بینی شده است که طی سال‌های آینده، بازارهای انرژی به ویژه در آمریکا همچنان متشنج و ملتهب خواهند بود. در این گزارش با اشاره به اینکه آمریکا از سال 2015 میلادی برای چند سال بعد به علت فناوری‌های پیشرفته خود در استخراج نفت، بزرگترین تولید کننده نفت جهان به شمار خواهد رفت، تاکید شده است: از آنجا که هم اکنون نفت و گاز از حامل‌های انرژی ارزان قیمت در آمریکا محسوب می‌شوند، استفاده از منابع فسیلی برای صنعت آمریکا مزیتی رقابت به حساب می‌آید.

با این حال هم چنان که در این گزارش آمده است کشورهای منطقه خاورمیانه در طولانی مدت همچنان به عنوان مهمترین تامین کنندگان انرژی‌های فسیلی در جهان باقی خواهند ماند. این گزارش با بیان آنکه صادرات انرژی اروپا نظیر فولاد تا سال 2035 میلادی به میزان 10 درصد کاهش خواهد داشت، می‌افزاید: آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای خرید نفت خام را تا سال 2035 میلادی در جهان، 3- درصد تقاضای فعلی پیش بینی کرد و میزان انتشار آلاینده دی اکسید کربن نیز تا آن سال 20 درصد افزایش خواهد یافت. این شرایط در نهایت گرمای کره زمین را به میزان 6/3 درجه سانتیگراد بالاتر خواهد برد که در مقایسه با گرمای فعلی زمین، دو درجه افزایش دارد.

سهم استفاده از انرژی‌های تجدید شونده نیز در این گزارش از 18 درصد فعلی به 25 درصد افزایش خواهد یافت که البته باز هم در مقایسه با تقاضای روزافزون انرژی، کافی نیست. در گزارش امسال آژانس بین‌المللی انرژی از اینکه بهینه‌سازی انرژی با هدف کاهش گاز آلاینده دی اکسید کربن به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته، انتقاد شده است. 


ثبت نظر

ارسال