سیم‌کشی الکتروموتورها مصرف برق را افزایش می‌دهد

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان: کارشناس مسئول آزمایشگاه صرفه‌جویی (سابا)، گفت: سیم پیچی دوباره الکتروموتورها مصرف برق را 98 درصد افزایش می‌دهد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:39

وحید ترکاشوند در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، بررسی میزان مصرف برق دستگاه‌های الکترونیک را از وظایف اصلی آزمایشگاه صرفه‌جویی انرژی سابا برشمرد. وی درباره دیگر فعالیت‌های این مجموعه، گفت: عمده همکاری‌های آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد است و هر تولیدکننده و واردکننده ای که بخواهد دستگاهی تولید یا به داخل کشور وارد کند، باید ابتدا کالا و محصول خود را به سازمان استاندارد تحویل دهد.

ترکاشوند اظهار داشت : سازمان استاندارد، کالا را به این آزمایشگاه ارسال می‌کند تا پس از بررسی‌های دقیق در آزمایشگاه، برچسب مصرف انرژی برای هر محصول صادر و اجازه تولید و واردات داده شود. وی گفت : به دلیل افزایش مصرف برق، کارشناسان این آزمایشگاه تلاش می‌کنند دستگاه‌هایی را که مصرف انرژی بالایی دارد، شناسایی کنند و به مردم اطلاع دهند تا با تغییری کلی، میزان مصرف برق را کاهش دهند. ترکاشوند بررسی الکترو موتورها را یکی از برنامه‌های آزمایشگاه ملی صرفه‌جویی انرژی اعلام کرد و گفت: کارشناسان با بررسی مصرف الکتروموتورهای نو و تفاوت آن با الکتروموتورهای سوخته متوجه شدند برای صرفه‌جویی بهتر است الکتروموتورهای سوخته تعویض شود نه تعمیر. وی تصریح کرد: مصرف الکتروموتورهای تعمیر شده حداقل 40 درصد و حداکثر 98 درصد است و به مردم و سازمان‌ها توصیه می‌کنیم پس از پایان طول عمر الکتروموتورها، به هیچ عنوان برای سیم پیچی دوباره به تعمیرگاه‌های موجود مراجعه نکنند ، مصرف برق و هزینه حاصل از مصرف آن بیش از خرید یک الکتروموتور نو است. ترکاشوند تاکید کرد: در ماه‌های آینده، نتایج بررسی مصرف انرژی دیگر تجهیزات و دستگاه‌هایی که در دستورکار قرار دارد ، اعلام خواهد شد. 


ثبت نظر

ارسال