حبس۱۰ هزار مگاوات انرژی به دلیل ضعف خطوط انتقال برق

رئیس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه به خاطر وجود ضعف در خطوط انتقال کشور یا پست‌ها و در برخی نیروگاه‌های برق‌آبی، 10 هزار مگاوات انرژی حبس شده در نیروگاه‌های سنندج، آذربایجان و علی‌آباد کتول حبس انرژی وجود دارد.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:37

محمد فارسی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: حبس انرژی در برخی نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه‌های سنندج، آذربایجان و علی آباد کتول وجود دارد، به طوری که در حال حاضر به خاطر وجود ضعف در خطوط انتقال کشور یا پست‌ها و در برخی نیروگاه‌های برق‌آبی حدود 10 هزار مگاوات انرژی حبس شده در کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر گرانی مواد اولیه و هزینه‌های مالی، دو مشکل عمده صنعت برق هستند و در سال‌های اخیر وضعیت نامناسبی برای پیمانکاران صنعت برق به وجود آمده است. وی افزود: در حال حاضر از 450 عضو سندیکای صنعت برق، تاکنون 10 درصد از اعضا به دلیل مشکلات موجود از دور خارج شده‌اند و در صورت عدم توجه وزات نیرو، صنعت برق با مشکلات جدی تری نیز مواجهمی‌شود. رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق به تحریم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان نرخ ارز، مشکلات نقدینگی و به ویژه ثبت تضامین از دیگر مشکلات جدی صنعت برق است و اگر دولت به این مشکلات رسیدگی نکند، بسیاری از پیمانکاران صنعت برق قادر به ادامه حیات نخواهند بود. 


ثبت نظر

ارسال