سرمایه‌گذاری اعراب برای تولید برق از انرژی خورشید

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان: شرکت نفت الهلال در گزارش هفتگی خود آورده است: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 150 میلیون دلار برای تولید برق از انرژی خورشید سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاری لازم در تولید طرح‌های انرژی و توسعه آن نیازمند منابعی است که از دو بخش خصوصی و عمومی به دست می‌آید.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:36

سرمایه‌گذاران با داشتن بیشترین سهام می‌تواننددر بخش تصمیم‌گیری و سیاست‌های این پروژه‌ها فعال‌تر باشند. بنابراین گزارش، شرکت نفت الهلال در گزارش هفتگی خود آورده است: کشورهای حوزه خلیج فارس با سرمایه‌گذاری 155 میلیون دلاری، خود را برای ساخت ایستگاه‌های تولید برق از منابع خورشید آماده می‌کنند. استفاده از انرژی خورشیدی اخیرا در بازار برق، با رشد همراه بوده است.

کشورهای عربی به دلیل هزینه کم در به دست آوردن آن راغب شده‌اند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. انتظار می‌رود تا از انرژی خورشیدی در طرح‌های مختلفی برای آینده استفاده شود. این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های تولید انرژی خورشیدی متعلق به بخش خصوصی هستند و فعالیت برای این گونه‌ کار مطلوب، محدود نیست. شرکت‌های سرمایه‌دار دولتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش هدایت می‌شوند. هنوز این بخش از انرژی تولیدی برای ارایه در بازار سهام واجد شرایط نیست.

در پایان این گزارش آمده است: امارات از کشورهایی است که دارای تنوع منابعی انرژی است و در حوزه انرژی گاز 25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور تصمیم دارد برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش انرژی خود بیشتر فعالیت کند. به گفته وزیر نیروی امارات، انتظار می‌رود تا این کشور با مشارکت شرکت‌های خارجی سال 2014 بتواند 500 میلیون متر مکعب گاز از منابع گاز (ترش) خود تولید کند. 


ثبت نظر

ارسال