مصر؛ گازرسانی برای کاهش هزینه انرژی مردم

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم ، شماره 74، آذرماه 1392

پنجره ایرانیان:در راستای تلاش دولت مصر برای کاهش صورتحساب‌ روز‌افزون حامل‌های انرژی، این کشور در حال پیشبرد طرحی برای متصل کردن 800 هزار خانه به شبکه گاز طبیعی تا ژوییه آینده است.
  • جمعه 1 آذر 1392 ساعت 15:35

به گزارش رویترز، مصر بسیاری از حامل‌های انرژی را با قیمت‌های زیر هزینه‌ تولید عرضه می‌کند و دولت های این کشور برای کاهش هزینه یارانه‌ها مشکلات عدیده‌ای داشته‌اند، زیرا این مساله باعث خشم شهروندانی می‌شود که تاثیرات بی ثباتی اقتصادی را از زمان ناآرامی‌های سیاسی سال 2011 احساس می‌کنند.

یارانه‌های تخصیصی به حامل‌های انرژی 20 درصد کل هزینه‌های دولت مصر را تشکیل می‌دهد، اما دولت مصر اقداماتی را برای پرداختن به این مشکل و سوء‌استفاده‌های احتمالی از یارانه‌ها از طریق طراحی کارت‌های هوشمند برای بنزین خودروها و متصل‌ کردن خانوارهای بیشتر به شبکه گاز طبیعی انجام داده است. وزارت نفت مصر اعلام کرد: افزودن خانوارهای بیشتر به شبکه گاز مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد استفاده از کپسول‌های گاز بوتان یارانه‌ای را متوقف کنند.

طاهر عبدالرحیم رییس شرکت گاز طبیعی مصر گفت: هزینه‌ای که صرف این پروژه می‌شود از صورتحساب یارانه‌های تخصیصی در بودجه سال مالی آینده کسر خواهد شد. این در حالی است که هزینه‌ این پروژه که نشان می‌دهد چه میزان از صورتحساب‌های یارانه‌های تخصیصی در سال‌ آینده کسر خواهد شد، مشخص نیست. عابد المحالی رییس شرکت نفت خلیج سوئز گفت: تامین گاز خانه‌ها با گاز طبیعی یک راه‌حل هوشمندانه برای کاهش هزینه‌ یارانه‌های تخصیصی به حامل‌های انرژی است. 


ثبت نظر

ارسال