بهروزی فر: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی نیازمند آمار دقیق است

پنجره‌ایرانیان؛ یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی اشکالی ندارد و در این رابطه دقت شده، اما اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد که باید اطلاعات و آمار دقیقی در این راستا دریافت شود.
  • شنبه 17 مهر 1400 ساعت 10:45

خلیل بهروزی فر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرایی نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی بیان کرد: قانون اشکالی ندارد و در این رابطه دقت شده، اما اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد که باید اطلاعات و آمار دقیقی در این راستا دریافت شود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ روزنه‌هایی در این رابطه وجود دارد که معمولا برخی سعی می‌کنند از طریق آن‌ها فرار کنند تا کسی متوجه نشود که چه تعداد واحد مسکونی و چه برج‌هایی خالی است که این اطلاعات باید دقیق باشد که بتوان قانون را اجرا کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود:‌ همچنین نظارت بر قانون در صورت وجود اصلاحات دقیق و شفافیتی که باید در این راستا وجود داشته باشد مسئله مهمی است که در این خصوص مردم می‌توانند کمک کنند و از طریق مراجعی که به آن‌ها اعلام شده این اطلاعات دقیق را به آن مراجع انتقال دهند و همچنین از طریق مشاورین املاکی که با سامانه کار می‌کنند هم می‌شود این اطلاعات را دریافت کرد.

بهروزی فر تاکید کرد:‌ درصورتی‌که این اطلاعات کامل و دقیق شود، با نظارتی که دستگاه‌های نظارتی خصوصا مجلس انجام می‌دهند، مطمئنا قانون به‌خوبی اجرا و عملی خواهد شد، چون هر آنچه در قانون پیش‌بینی‌شده باید بر اساس مر قانون به آن عمل شود.


ثبت نظر

ارسال