روزهای برفی نمایشگاه و استقبال سرد مخاطبان

پنجره ایرانیان:ششمین نمایشگاه در و پنجره از روز جمعه سوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. به گفته نایب رییس انجمن تولید کنندگان در و پنجره UPVC کشور، شرکت ها با بالاترین ظرفیت در این نمایشگاه حاضر شده اند.
  • یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 12:46

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی پلاستیک ایران، ششمین نمایشگاه در و پنجره از روز جمعه سوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. به گفته نایب رییس انجمن تولید کنندگان در و پنجره UPVC کشور، شرکت ها با بالاترین ظرفیت در این نمایشگاه حاضر شده اند؛ این در حالی است که به  گفته غرفه داران در دومین روز گشایش این نمایشگاه، هنوز پنجره استقبال مخاطبان  بر روی آن گشوده نشده است. بسیاری مسابقه فوتبال در روز گذشته و برفی بودن هوا را در امروز عامل رکود استقبال ذکر می کنند.

تولیدکنندگان و محصولات جانبی در و پنجره غرفه های خود را  در 48 هزار متر زیربنا بر پا کرده اند و چشم به در سالن های نمایشگاه برای حضور مصرف کنندگان محصولات خود دوخته اند؛ شاید در روزهای آینده نمایشگاه شاهد حضور جمعیت بیشتری از مخاطبان باشد.



راکد بودن بازار تنها منحصر به در و پنجره نیست
سید رضا اخوان دستمالچی نایب رییس انجمن تولید کنندگان در و پنجره UPVC کشور، نمایشگاه در و پنجره را پس از نمایشگاه ساختمان، بزرگترین نمایشگاه در ایران ذکر کرد و گفت: تعاملات شرکت ها در این نمایشگاه خوب بوده است. این نمایشگاه فرصتی فراهم خواهد کرد تا مشتریان و مصرف کنندگان در و پنجره علاوه بر گفت و گو با تولیدکنندگان با دید بازتری نسبت به انتخاب محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند.
وی در خصوص وضعیت بازار داخلی در و پنجره، آن را راکد دانست و افزود: راکد بودن این بازار تنها منحصر به در و پنجره نیست، هنگامی که وضعیت ساختمان راکد می شود تاثیر خود را نیز بر سایر محصولات می گذارد.
نایب رییس انجمن تولید کنندگان در و پنجره UPVC کشور، شرکت در این نمایشگاه را با ظرفیت بالا عنوان کرد و در خصوص حضور شرکت های خارجی گفت: تولید کنندگان در و پنجره خارجی در این نمایشگاه حضور ندارند؛ اما  ماشین سازان خارجی شرکت فعالانه ای دارند.

قیمت ارز؛ عامل تاثیرگذار روی شرکت های بازرگانی
صمدی کارشناس فروش شرکت کیمیا بسپار در خصوص استقبال از این نمایشگاه گفت: روز گذشته استقبال نسبت به امروز بهتر بود، هر چند مسابقه فوتبال آن را مقداری تحت الشعاع قرار داد. ما در این نمایشگاه انتظار داریم تا علاوه بر دیدار با مشتریان قدیم خود با مصرف کنندگان جدید هم آشنا شده و محصولات جدید خود را معرفی کنیم.

شرکت کیمیا بسپار ارائه دهنده ماشین آلات صنعت پلاستیک خطوط اسکترودری و خدمات فنی و مهندسی است که  در در زمینه فرمولاسیون مواد یا خدمات فنی و مهندسی، مشتریان خود را نیز پشتیبانی می کند.
صمدی در خصوص بازار داخلی، وضعیت آن را مناسب ندانست و گفت: ما یک شرکت بازرگانی هستیم و قیمت ارز و دلار روی این کار تاثیر بسیار زیادی دارد.
سیستم دولتی حمایت نمی کند
کمالی عضو هیئت مدیره شرکت پلیمر درب گل میخ که پس از دو سال در این نمایشگاه شرکت کرده است، نمایشگاه را به نسبت خوب ارزیابی کرد و گفت: چون کار، کیفیت و سیستم تولید این شرکت با سایر تولید کنندگان متفاوت است، ما رضایت نسبی را داریم.

شرکت پلیمر درب گل میخ تولید کننده درهای پلیمری است. کمالی در خصوص نمایشگاه قبل گفت: کشور عراق در نمایشگاه دوره قبل به ما سفارش محصول داد و اکنون در حال انجام برخی از کارها هستیم اما در این مورد هیچ گونه همکاری دولتی صورت نگرفت تا بتوانیم فروش خود را افزایش دهیم.
وی در این باره ادامه داد: حتی موفق به گرفتن وام نیز نشدیم؛ به عبارتی از همه جهت از سوی سیستم دولتی فشار وارد می شود.
وی در خصوص انتظارات خود از مسئولان دولتی و میزان برآورده شدن آن گفت: انتظار این است هنگامی که مسئولان وعده هایی به ویژه پیش از شروع فعالیت می دهند، به آن پایبند باشند. زمانی که فردی در شهرک صنعتی زمین را خریداری می کند نسبت به وعده هایی داده شده حساب باز می کند، اما هنگامی که آنها تحقق پیدا نمی کنند مسیر کار نیز تغییر می یابد.
این عضو هیئت مدیره شرکت در پایان گفت: ما به خاطر تولید دستگاه ها و ماشین هایی که خود آنها را طراحی کرده ایم، توان رقابت را داریم و تنها شرکتی در ایران هستیم که ABS برجسته را به این شکل تولید می کنیم.
با ادامه روند کنونی، تعدیل نیرو انجام می شود
زرین پور مسئول روابط عمومی شرکت استار پلاست که در حوزه تولید درهای ضد آب فعال است، وضعیت بازار و بازدید از این نمایشگاه را چندان مطلوب ندانست. وی در خصوص فرصت این نمایشگاه برای یافتن مشتریان جدید گفت:  مشتریان جدید مشروط بر خوب بودن بازار مفید خواهد بود؛ چون صنعت یک حالت چرخه دارد و از همه صنف برای بازدید حاضر می شوند.

زرین پور ضمن بیان  این که حدود دو ماه است که افت بازار وجود دارد، در خصوص کاهش قیمت مواد اولیه پتروشمی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده محصول گفت: این مسئله تاثیری در کاهش قیمت در و پنجره های pvc نداشته است. هر چند هم قیمت مواد اولیه کاهش یابد اما از آن سو قیمت دیگر مواد مصرفی همچون؛ چوب و شبکه های دیگر در حال افزایش است.
زرین پور اظهار داشت چنان چه وضع به همین منوال پیش رود بسیاری از شرکت ها ناگزیر به تعدیل نیرو خواهند بود.
با وجود کاهش قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات پایین نیامده است
مدیر عامل شرکت زرین نایلون پارسیان ضمن اشاره به دو عامل فوتبال و برفی بودن هوا، اما تا حدودی استقبال از غرفه شرکت خود را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تا کنون استقبال خوب بوده  و تعاملات مناسبی هم صورت گرفته است. بسیاری از شرکت کنندگان دنبال محصولات ما هستند چون بسیاری از این محصولات از کشور ترکیه وارد می شود.


شرکت زرین نایلون پارسیان که در زمینه تولید نوارهای دور پیچ، نایلون های کشاورزی، نایلون های بسته بندی، ساک های تبلیغاتی، دور پیچ در و پنجره به دو صورت چاپی و ساده، فعالیت دارد برخی از محصولات خود را مانند  نایلون های کشاورزی، به عراق و افغانستان صادر می کند.
مدیر عامل این شرکت در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تغییر و کاهش در قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده محصول هم پایین خواهد آمد، گفت: تا کنون در قیمت ها زیاد تغییر حاصل نشده است. اما از سوی دیگر چون نزدیک به عید هستیم بسیاری از مصرف کنندگان به صرافت تهیه مواد افتاده اند با این فرض که مبادا در سال آینده مواد نایاب یا گران شود.وی همچنین زمان برگزاری این نمایشگاه را مناسب ارزیابی کرد.
استقبال کمتر از حد انتظار
برزویی مدیر بازرگانی شرکت آرشیان پلاست توس که در حوزه تولید پنجره های دو جداره UPVC  و خط شیشه دو جداره، فعالیت دارد این نمایشگاه را نسبت به موارد مشابه که در چند سال اخیر برگزار شده بودند،  مناسب دانست و گفت: با این وجود همان گونه که مشاهده می کنید استقبال در حد انتظار نیست.

وی از کاهش تعاملات نسبت به سال های قبل خبر داد و افزود: شرکت در نمایشگاه بیشتر به دلیل  بحث تبلیغات و حضور برند است. ما امیدواریم که در روزهای آینده استقبال بیشتر شود. برزویی در خصوص صادرات محصولات این شرکت: ما در حال رایزنی و پیگیری صادرات محصولات خود به کشورهای ترکمنستان و افغانستان هستیم.
 

 


ثبت نظر

ارسال