کاهش ساخت و ساز غیراستاندارد با نظارت بیشتر

پنجره ایرانیان:نظارت در حوزه مسکن توسط سازمان نظام مهندسی و سایر مجموعه‌های مرتبط میزان تلفات و ساخت و سازهای غیر استاندارد را کاهش خواهد داد.
  • شنبه 1 شهریور 1393 ساعت 9:55

محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس اسلا‌می ‌در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با ورود دولت به بخش مسکن و سازمان‌های وابسته ساخت و ساز باید از نظارت کافی و دقیق برخوردار شود.وی تصریح کرد: درخصوص مسکن عوامل مختلفی وجود دارد مصالح ساختمانی، پیمانکار، ناظران و سایر عوامل اجرایی ‌می‌توانند به صورت زنجیره‌‌دار در حرکت بخشی مسکن و ارتقاء کیفیت ساخت موثر باشند. فیروزی خاطر نشان کرد: آسیب‌هایی که به ساختمان وارد می‌شود بر اساس دلال‌بازی‌های است که ایجاد شده و نبایستی با استفاده از مصالح غیر استاندارد و عدم نظارت حقوق مصرف‌کننده تضعیف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استفاده از مصالح غیر استاندارد جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی سازمان وزارت راه و مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و بسیاری از سیستم‌های بازرسی می‌توانند در این خصوص نقش موثری ایفا کنند.فیروزی با بیان اینکه طرح‌های جدید در وضعیت فعلی مسکن هنوز عملیاتی نشده است اظهار داشت: طرح مسکن اجتماعی در حال برنامه‌ریزی و بررسی است و در حال حاضر اجرایی نشده است. نماینده مردم قمصر یادآور شد: رعایت اصول اساسی و رعایت قوانین و مقررات اجرایی در مکان‌های مختلف متفاوت است.


ثبت نظر

ارسال