راهکار جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز

پنجره ایرانیان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در صنعت ساختمان سازی باید برای دهک‌های بالا طرح جدیدی اجرایی شود چراکه در چند سال اخیر فقط بر ساخت مسکن برای دهک‌های پایین جامعه تمرکز داشتیم.
  • یکشنبه 26 مرداد 1393 ساعت 15:25

علی فرخ‌زاد اظهار کرد: پیشنهاد ما برای ساخت ساختمان به منظور استفاده دهک بالا، ساخت باغ ویلا در شهر‌های اطراف است چراکه ما در سطح استان، این زیرساخت‌ و شرایط اقلیمی را در شمال شهر داریم. وی یادآور شد: تاکنون 700 حکم تخریب برای باغ ویلاهای غیرمجاز صادر شده است که با اجرای این طرح از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز جلوگیری می‌شود.رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تصریح کرد: برای دهک پایین در شهر‌های قزوین، آبیک و اقبالیه این پتانسیل وجود دارد که با اختصاص تسهیلات جزئی، ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده را رونق دهیم.

فرخ‌زاد خاطرنشان کرد: نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برای 6 سال متوالی رتبه نخست کیفیت را در مسکن مهر به خود اختصاص داد و این درحالی است که از 100 امتیاز 86 رتبه را کسب کردیم و هنوز با ایده‌آل‌ها 14 امتیاز فاصله داریم.وی افزود: دولت در قزوین برای احداث 32 هزار واحد مسکن مهر، زمین اختصاص داد که تاکنون از این تعداد 22 هزار واحد تحویل مالکان شده است و تعداد باقی‌مانده به مرور در هفته دولت و برخی نیز تا پایان سال به مالکان واگذار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: برای مسکن مهر قزوین 20 مدرسه پیش بینی شده است که تا مهرماه سال جاری و بازگشایی مدارس 12 واحد از این تعداد به بهربرداری می‌رسند.وی خاطرنشان کرد: قزوین به عنوان دبیرخانه‌ جهانی دائمی شهر اسلامی است، بنابراین سعی کردیم مصداقی برای این موضوع داشته باشیم و همین راستا ساختمان شهرداری و شورای شهر مورد بازنگری قرار گرفت و طرح آن‌ها متناسب با معماری ایرانی و اسلامی تغییر داده شد.


ثبت نظر

ارسال