نظام مهندسی با متخلفان برخورد می‌کند

پنجره ایرانیان:واهبی از دلایل افزایش ریزش ساختمان و حوادث ساختمانی را نداشتن اصول مهندسی و عدم رعایت استانداردهای شهرسازی دانست و گفت: متاسفانه مساکن امروزی در برخی مکان‌ها به دست افراد فاقد صلاحیت ساخت و ساز می‌شود.
  • شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 14:22

مرادعلی واهبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و مسئول کمیته نظارت در ساخت و ساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:در بسیاری از ساختمان‌های ساخته شده  موازین فنی رعایت نشده است. محمدزاده در ادامه یکی از علل عمده ریزش ساختمان را در اجرای اشتباه توام با بی‌دقتی دانست و اظهار داشت: ما در اجرا با دو مشکل روبرو هستیم یکی در امر جوشکاری و یکی هم در اجرای بتن‌ها و قسمت عمده به این دو مقوله برمی گردد.

نماینده مردم درگز خاطرنشان کرد: به جزء موارد نادر در ساخت و سازهایی که به صورت غیرقانونی بوده و نظارت سازمان نظام مهندسی هم نباشد در سایر ساخت‌وسازها که موارد قانونی و اصول مهندسی مطابق با قوانین و مقررات رعایت شود شاهد بروز چنین حوادثی نخواهیم بود. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختمانها فاقد استاندارد و استحکام لازم هستند گفت: متاسفانه هر روزه بر تعداد آنها افزوده می‌شود.واهبی خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌داران با توانایی و تجربه خود اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی و استحکام در بنا فرآیند بساز و بفروش را در بازار گسترش داده‌اند .

*قوانین در سازمان نظام مهندسی رعایت و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسین محمدزاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از علل عمده ریزش مصالح ساختمان و فروریختن آوار می تواند به دلیل گودبردای نادرست استفاده باشد تصریح کرد:رعایت اصول ایمنی و  به کارگیری نیروهای انسانی کارآمد و با تجربه از اهمیت بسزایی برخوردار است و در برخی مواقع با وجود اینکه مصالح استاندارد و تمامی مقررات ملی ساختمان رعایت می‌شود صرف استفاده از نیروهای ناکارآمد و نحوه‌ی اجرای غلط مشکل‌آفرین می‌شود.نماینده مردم درگز تاکید کرد: مجریان باید حداقل دارای آموزش و تخصص‌های لازم باشند و مجریان ذی‌الصلاح و کارگران مجرب که مهارت آنان تائید شده است در عرصه ساخت و ساز فعالیت کنند.


ثبت نظر

ارسال