افزایش تسهیلات مسکن

پنجره ایرانیان:افزایش میزان تسهیلات مسکن بدون تکیه بر منابع بانک مرکزی خواهد بود و این مهم از طریق منابع سپرده مجدد و منابع در طرح جامع محقق خواهد شد.وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش میزان تسهیلات مسکن بدون تکیه بر منابع بانک مرکزی خواهد بود و این مهم از طریق منابع سپرده مجدد و منابع در طرح جامع محقق خواهد شد.
  • شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 14:12

عباس آخوندی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان این مطلب که طی صحبت‌های صورت گرفته با بانک مرکزی قرار است تخصیص منابع مسکن از ۱۲ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، گفت: ‌افزایش میزان تسهیلات مسکن بدون تکیه بر منابع بانک مرکزی  خواهد بود و این مهم از طریق منابع سپرده مجدد و منابع در طرح جامع محقق خواهد شد.وی همچنین با تاکید بر اینکه طرح صندوق پس‌انداز مسکن تورم‌زا نیست، افزود: عمده‌ترین دلیل تورم افزایش پایه پولی کشور است و زمانی که طرحی موجب افزایش پایه پولی نشود نمی‌توان آن را تورم‌زا دانست.

آخوندی در خصوص برنامه‌های دولت برای ساخت مسکن نیز گفت: برای خروج از رکود باید توانایی خرید دهک‌های ۵، ۶، ۷ و ۸ را بالا ببریم و بدین منظور در نظر داریم سالانه ۱۰۰ میلیون متر مربع ساخت‌وساز بر اساس نیاز مردم انجام دهیم. البته این مهم جدا از مسائل مطرح شده در طرح جامع مسکن است.وی تصریح کرد: همچنین در صدد هستیم که از طریق سیستم‌های پس‌انداز و بانک مسکن حدود سی تا چهل درصد قدرت خرید را تقویت کنیم که با این روش تقاضای مناسبی به‌وجود خواهد آمد که اشتغال‌زایی جمعیت کثیری را نیز به همراه خواهد داشت.

 وزیر راه و شهرسازی در خصوص سهم راه در بسته خروج از رکود تورمی نیز گفت: عمده‌ترین مساله‌ای که با ان مواجه هستیم، بدهی دولت به پیمانکاران و قدرت خرید کالا است. بنابراین در این لایحه دولت پذیرفته است که از طریق انتشار صکوک اجاره حدود بیست هزار میلیارد تومان بدهی بخش خصوصی را پرداخت کند و در صورتی که این کار با موفقیت انجام شود می‌توانیم برنامه‌های خود را به بهترین شیوه ممکن به اجرا درآوریم.


ثبت نظر

ارسال