تعاونی، راهی مطمئن برای توسعه صنعت ساختمان

پنجره ایرانیان:بخش تعاون به دلیل حضور فعال در تمام بخش‌های اقتصادی می‌تواند با پشتیبانی از سرمایه‌گذاران این حوزه توسعه مسکن را از انحصار خارج کرده و روند احداث مسکن را تسریع بخشد.
  • سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 10:19

علی عمرانی، کارشناس عرصه تعاون در حوزه مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در خروج بازار مسکن از رکود گفت: صنعت ساختمان صنعتی است پیش ران که توجه به آن بیش از 260 صنعت را درگیر می‌کند. وی ادامه داد: صنایع پیش‌ران صنایعی هستند که به واسطه فعال سازی آنها صنایع دیگر هم از سکون خارج شده و همپای این صنایع وارد فعالیت اقتصادی می‌شوند. 

این فعال عرصه تعاون با بیان اینکه صنعت ساختمان از جمله صنایع پیشرو در کشور است گفت: پیش رانی صنعت ساختمان فقط در ایجاد تحول در صنایع وابسته خلاصه نمی‌شود بلکه توجه به آن زمینه‌های اشتغال را در بخشهای تخصصی فراهم می‌کند.  عمرانی ادامه داد: با این توصیف بهترین راه برای خروج رکود تورمی توسعه صنعت ساختمان است که فقط در ساخت مسکن خلاصه نشده و بهسازی بافت‌های فرسوده را دربرمی‌گیرد. 

این فعال عرصه تعاون با اشاره به میزان فرصت‌های شغلی ایجاد شده با توسعه صنعت ساختمان تصریح کرد: هر متر مربع ساختمان می‌تواند 5 نفر شغل ایجاد کند که این امر نشان دهنده اهمیت ساختمان در اقتصاد است.  وی اضافه کرد: مشکل اصلی توسعه مسکن کمبود منابع مالی است که تعاونی‌ها در این راستا می تواند راهگشا باشد. 

عمرانی تآکید کرد: بخش تعاون به دلیل حضور فعال در تمام بخش‌های اقتصادی می‌تواند می تواند با پشتیبانی از سرمایه‌گزاران این حوزه توسعه مسکن را از انحصار خارج کرده و روند احداث مسکن را تسریع بخشد.  این فعال عرصه تعاون خاطر نشان کرد: در این زمینه وظایف تعاونی‌ها باید به درستی تعریف و با برنامه‌ریزی جلو رفت تا تعاون وظیفه خود را در هر بخش به درستی تعریف کند و از منابع موجود و نوع تعاونی بهینه بهره گیرد. 


ثبت نظر

ارسال