هم‌اندیشی سیستم‌های سرمایشی نوین در ساختمان

پنجره ایرانیان:سابا نشست هم‌اندیشی صنعت تأسیسات کشور را با مشارکت انجمن صنعت تأسیسات برگزار کرد.
  • سه شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 10:3

به گزارش سابا، در راستای توسعۀ استفاده از سیستم‌های سرمایشی نوین در کشور، سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) با مشارکت انجمن صنعت تأسیسات اقدام به برگزاری یک نشست تخصصی تحت عنوان "هم‌اندیشی صنعت تأسیسات کشور" در مورخ 18 مردادماه سال جاری با حضور تعدادی از تولیدکنندگان این صنعت در محل سالن جلسات طبقۀ ششم ساختمان سازمان بهره‌وری انرژی ایران نمود .

براساس این گزارش: در ابتدای این نشست تخصصی آقای مهندس امانی مدیر دفتر ساختمان این سازمان به بررسی و تبیین کلیات بحث و نقش اعضای انجمن تأسیسات در بخش سرمایش پرداخت. ایشان همچنین به تأثیر بار سرمایشی در پیک مصرف برق کشور و هم­چنین افزایش پیک سالانه به ‌طور متوسط 5000 مگاوات که حدود 2 تا 3 هزار مگاوات آن مربوط به بار سرمایشی می‌باشد، اشاره نموده و نقش تولیدکنندگان این سیستم و افزایش راندمان آن‌را در کاهش پیک، بسیار حائز اهمیت دانست.سپس نمایندۀ مشاور سابا در تنظیم نقشۀ راه سرمایش به ارائۀ گزارشی از انواع سیستم‌های سرمایشی و سیستم‌های سرمایشی نوین پرداخت و گزارش کاملی درخصوص پروژۀ تدوین نقشۀ راه سرمایش که در حال انجام است، ارائه داد.

در ادامۀ این نشست هم‌اندیشی آقای مهندس طباطبایی دبیر انجمن صنعت تأسیسات در رابطه با سیستم‌های سرمایشی تأسیسات نوین به ­خصوص چیلرهای جذبی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود به لزوم ایجاد برنامۀ مدونی در زمینۀ تأسیسات نوین تهویۀ مطبوع، آموزش و دقت بیش‌تر در عرصۀ طراحی، انتخاب صحیح دمای آسایش و پرهیز ازانتخاب سریع و بدون محاسبۀ تجهیزات تهویۀ مطبوع اشاره کرد.  در خاتمۀ این نشست پیشنهاداتی ازسوی شرکت‌کنندگان درخصوص تولیدات نوین شرکت‌ها، سیاست‌گذاری‌ها در عرصۀ انرژی، مشکلات گریبان‌گیر این صنعت و راه‌های توسعۀ آن مطرح گردید.

هم‌چنین در پایان معاون آموزش و بهینه‌‌سازی مصرف انرژی سازمان ضمن تشکراز حضور مهمانان در نشست به بررسی نقش سرمایش در بهره‌وری انرژی و پیک مصرف انرژی پرداخت. آقای مهندس دودابی‌نژاد افزود که با توجه به سهم یک سومی سرمایش از پیک مصرف، مدیریت انرژی در این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدیریت انرژی هر چند یک وظیفه حاکمیتی است ولی از دیدگاه تولیدکنندگان نیز به دلیل ماهیت رقابتی تولیدات در این عرصه دارای اهمیت بوده و نقطه تلاقی منافع دولت و بخش خصوصی است.

در ادامه ایشان با اشاره به بند "ق" و بند "ه" قانون بودجه سال 1393از امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت توسعه مدیریت انرژی و بهینه­ سازی تجهیزات انرژی‌بر به‌عنوان فرصت‌هایی جهت توسعه هرچه بیش‌تر این صنعت نام برد. در نهایت وی از نیاز به وجود یک نقشه راه جامع جهت سیاست‌گذاری‌های لازم و توسعۀ بیش‌تر این صنعت تأکید کرد و از نمایندگان صنایع حاضر در جلسه خواست که به‌عنوان حلقه‌ی خبرگان این صنعت در روند تهیه این نقشه راه همکاری کنند و مقرر شد که این نشست به ‌منظور ادامۀ روند هم‌اندیشی با ارائۀ گزارش و پیشنهادات مؤثر ازسوی تولیدکنندگان به ‌صورت دوره‌ای با مشارکت سابا و انجمن صنعت تأسیسات برگزار شود.

 


ثبت نظر

ارسال