سبد تولید انرژی متحول می‌شود

پنجره ایرانیان:وزیر نیرو با بیان اینکه سیاست دولت توسعه و نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور است، گفت: در سال‌های آینده سبد تولید انرژی را با استفاده از نفت نیروگاه‌های تجدید‌پذیر متحول می‌کنیم.
  • دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 11:46

 به گزارش فارس، حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاح نیروگاه بادی کهک تاکستان گفت: سیاست دولت توسعه و نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که این اقدام موجب صرفه‌جویی انرژی‌های فسیلی و کمک به محیط زیست هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست‌محیطی می‌شود. وی ادامه داد: به دلیل پراکنده بودن تولید انرژ‌ی‌های تجدیدشونده شبکه برق پایدارتر می‌شود و به همین دلیل اقدامات خوبی هم در دولت یازدهم انجام شده است.

وی با اشاره به مصوبه خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت قبل برای هر کیلووات ساعت 443 تومان می‌تواند اقدام مناسبی برای بالا بردن انگیزه برای سرمایه‌گذاران باشد، گفت: تمام سرمایه‌گذاران که اقدام به تولید و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام کنند معادل دو سال سوخت صرفه‌جویی شده را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و 50 درصد هزینه سرمایه‌گذاری اولیه را دولت پرداخت می‌کند. وی ادامه داد: در سال 92 از زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد قرارداد احداث 944.5 مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با بخش خصوصی به امضا رسید.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم در دو سال آینده شاهد یک تحول جدی و عظیم در سبد تولید برق کشور باشیم. وی با اشاره به تبدیل نیروگا‌ه‌های گازی به سیکل ترکیبی که مورد هدف وزارت نیرو است،گفت: برای اینکه شبکه برق پایدار شود نیازمند نصب واحدهای بزرگ بخار در کشور هستیم و به همین دلیل در سال‌های آینده واحدهای بزرگ بخار را نصب و وارد مدار می‌کنیم. به گفته وی نیروگاه بادی کهک که در حال حاضر 20 مگاوات آن راه‌اندازی شده است تلاش می‌کنیم تا سال آینده ظرفیت این نیروگاه به صد مگاوات برسد و این پروژه تکمیل شود.


ثبت نظر

ارسال