بررسی افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن

پنجره ایرانیان:رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن در هفته های اخیر، گفت: در جلسات آتی کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین بانک مسکن وضعیت افزایش نجومی اوراق تسهیلات مسکن بررسی می شود.
  • یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 14:45

سید مهدی هاشمی در گفتگو با خانه ملت،‌ درباره گرانی اوراق تسهیلات مسکن گفت: باید پذیرفت وضعیتی که در بازار وام مسکن وجود دارد مطلوب نیست و مردم مجبورند هزینه های زیادی بابت سود و خرید اوراق تسهیلات مسکن بپردازند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: افزایش سقف وام خرید خانه به رشد کاذب قیمت مسکن منجر خواهدشدو با توجه به جمعیت بالای جوان کشور باید تولید مسکن تسهیل شود که افزایش وام ساخت خانه می تواند تاثیر مطلوبی در انجام این مهم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده در بازار وام مسکن و همچنین افزایش بی ضابطه قیمت اوراق تسهیلات مسکن این موضوعات در جلسه آتی کمیسیون عمران بررسی می شود البته در جلسه کمیسیون از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در این زمینه سئوال خواهد شد.هاشمی ادامه داد: تولید مسکن در کشور کاهش یافته بنابراین باید به این وضعیت رسیدگی شود تا دوباره قیمت خانه با رشد شدید روبرو نشود.

وی با بیان اینکه باید از زمین های مسکونی در کشور استفاده کرد، گفت: باید با افزایش و تسهیل ساخت خانه به تقاضای بازار جواب داد که در این زمینه می توان به شهرک سازی، ساخت خانه های ویلایی و همچنین نوسازی بافت فرسوده توجه کرد.  رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در ارائه زمین و ساخت مسکن باید اقشار آسیب پذیر و زوج های جوان در اولویت باشند، البته در انجام این مهم به برنامه ریزی عملیاتی و منسجم از سوی دولت نیاز داریم.


ثبت نظر

ارسال