بازار خرید و فروش مسکن همچنان در رکود

پنجره ایرانیان:رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: در حال حاضر بازار مسکن در شرایط رکود قرار دارد که برای بهبود این وضعیت به حل مشکلات این صنعت نیازمندیم.
  • یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 13:56

سیاوش ساعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ خوزستان، اظهار کرد: نرخ مصالح ساختمانی مرتب در حال افزایش است و نرخ خدمات اعم از دولتی و غیردولتی و نرخ دستمزدها نیز به همین شکل افزایش یافته است.وی افزود: همه این افزایش قیمت‌ها باعث افزایش قیمت ساخت‌وساز مسکن می‌شود و این مساله توان مالی ساختمان‌سازها و انبوه‌سازان را به شدت کاهش داده است و بازاری برای فروش وجود ندارد.

ساعی‌فر تصریح‌کرد: ‌در خصوص برخی مشکلات صنعت ساختمان‌سازی نمی‌توان فعلا کار خاصی انجام داد اما در زمینه مشکلاتی که مربوط به مراکز و ادارات دولتی و غیردولتی استان است می‌توان اقداماتی را در جهت رفع برخی مشکلات انجام داد.

وی عنوان‌کرد:‌ از جمله این ادارات می‌توان به سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها، سازمان و شرکت‌های آبفا، شرکت‌های توزیع برق، ادارات ثبت اسناد و املاک و بانک‌ها اشاره کرد که می‌توانند با کوتاه‌کردن زمان پروسه‌های اداری و کاهش تعرفه‌ها به جای افزایش به ما کمک کنند.ساعی‌فر گفت: انتظار داریم تمام بانک‌ها در زمینه مسکن و ارائه تسهیلات فعال باشند و این مساله فقط در بانک مسکن ختم نشود.


ثبت نظر

ارسال