تولید واردات مصالح ساختمانی باید براساس استاندارد باشد

پنجره ایرانیان:با همکاری سازمان نظام مهندسی و اداره استاندارد با بازرسی و کنترل و نظارت مصالح ساختمانی استاندارد روند ساخت و ساز در آینده مطلوب خواهد شد.
  • یکشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 13:39

مراد علی واهبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: در تولید سیمان، میلگرد و برخی از مصالح ساختمانی از نظر کیفیت مشکل داریم و به خصوص مصالح وارداتی که از چین و بلوک شرق وارد می‌شود.

واهبی در مقایسه بین مصالح وارداتی تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: مصالح تولید داخلی و وارداتی هم می‌تواند مطابق با اصول استاندارد و کیفیت باشد و هم بی‌کیفیت و فاقد رعایت استاندارد.  وی در ادامه گفت: مصالح تولید داخل و وداراتی باید حداقل اصولی استاندارد را داشته باشند و توسط مراجع ذی‌صلاح، کنترل و بازنگری شوند و اصلاح تمامی این موارد را نمی‌توان از مهندسین انتظار داشت. 

مسئول کمیته نظارت در سازمان نظام مهندسی استان افزود: با همکاری و تدوین آیین نامه بین سازمان نظام مهندسی و اداره استاندارد روند کنترل کیفیت و نظارت بیشتر خواهد شد که همچنان این امر در استان خوزستان اجرایی شده است. وی در ادامه گفت: با ارائه گزارش سازمان نظام مهندسی از روند ساخت و ساز، سازمان استاندارد با بررسی و نمونه گیری‌های انجام شده با استفاده کنندگان از مصالح غیراستاندارد برخورد خواهد کرد. 

 عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان تاکید کرد: باید برخی از مشکلات را ریشه‌ای حل کرد و چنانچه ریشه این معضلات واردات است باید واردات مصالح ساختمانی با آزمایش، نظارت و کنترل بیشتری صورت بگیرد تا برخی وارد کنندگان در این زمینه اقدام به سودجویی نکنند.

 


ثبت نظر

ارسال