آغاز اجرای دوره مدیریت پروژه در موسسه مطالعات انرژی

پنجره ایرانیان:اجرای دوره بین المللی مدیریت پروژه های نفت و گاز (با مشارکت دانشگاه گرونوبل فرانسه) پس از گذشت مدتها توقف، در دستور کار موسسه مطالعات انرژی قرار گرفت.
  • سه شنبه 31 تیر 1393 ساعت 16:19

پس از ارائه موفق نمایندگان موسسه مطالعات انرژی درباره اهمیت مدیریت پروژه در هیئت مدیره نفت، اجرای این دوره بصورت رسمی مصوب و در دستور کار موسسه قرار گرفت.

وزیر نفت و مدیریت پروژه

بر اساس این گزارش، وزیر نفت بارها در صحبت های خود بر اهمیت مدیریت پروژه در اجرای مگا پروژه های صنعت نفت تاکید و تصریح کرد: اجرای مگاپروژه های صنعت نفت نیازمند مدیران مسلط به مدیریت پروژه است، از این رو، به تربیت مدیران پروژه برای این صنعت نیاز داریم.زنگنه گفته بود: متاسفانه هم اکنون بسیاری از مهندسان ما مدیریت پروژه نمی دانند و تنها فرایندها را می شناسند.

وی با اشاره به این که مدیریت پروژه در مگا پروژه های صنعت نفت بسیار مهم است، افزود: باید مسیر انجام یک پروژه به طور کامل بررسی شود تا دلایل کامیابی یا ناکامی آن مشخص و برای آن راهکاری اندیشیده شود.

تعریف مدیریت پروژه

مدیریت پروژه (Project management)، فرایندی است، برای حفظ مسیر پروژه، دستیابی به تعادلی اقتصادی و موجه، بین سه عامل هزینه، زمان و کیفیت در حین اجرای پروژه، که از ابزار و تکنیکهای خاص خود، در انجام این مهم کمک می گیرد. در واقع کنترل اجرای دقیق و کامل برنامه تدوین شده برای پروژه است، به طوری که هنگام خروج از برنامه بتوان با تشخیص علل و طرح اقتصادی ترین فعالیتها، پروژه را به نزدیکترین حالت ممکن در مسیر اولیه و اصلی خود باز گرداند.

کنترل پروژه در این راه از سه عامل تعیین وضعیت واقعی پروژه،مقایسه وضعیت واقعی با برنامه و در نظر گرفتن اقدام اصلاحی بهره می‌گیرد.


ثبت نظر

ارسال