تولید را در ساعات پیک مصرف کاهش می‌دهیم

پنجره ایرانیان:کاهش تولید در ساعات و ماههای پیک مصرف از جمله راهکارهای شهرک‌های صنعتی استان لرستان برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.
  • سه شنبه 17 تیر 1393 ساعت 16:38

فرزاد محمدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: اکثر شهرک‌های صنعتی استان لرستان از انرژی گاز استفاده می‌کنند که البته برخی واحدهای صنعتی این استان هنوز با سوخت مازوت به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهند.

وی به آمار مصرف انرژی شهرک‌های صنعتی لرستان اشاره کرد و افزود: میزان مصرف انرژی شهرک‌های صنعتی استان لرستان در طول سال متغییر است و از ٥ هزار مترمکعب تا ٢٣ هزار متر مکعب تخمین زده می‌شود، اما باید عنوان کرد میزان هدر رفت انرژی در این شهرک‌ها کم است.محمدی از جمله چالش‌های فعلی شهرک‌های صنعتی لرستان را عدم تخصیص ٣٠ درصدی یارانه نقدی به تولید اعلام کرد که باعث وارد آمدن زیان به واحدهای تولیدی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با تاکید بر صرفه‌جویی انرژی با توجه به بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشورمان عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی این استان برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی راهکارهای مناسبی اتخاذ کرده‌اند، از جمله این اقدامات، کاهش تولید در ساعات و ماه‌های پیک مصرف است که این امر در تمامی حوزه‌های انرژی رعایت می‌شود.  


ثبت نظر

ارسال