فرانسوی‌ها پول بیشتری برای برق می‌پردازند

پنجره ایرانیان: وزیر انرژی فرانسه اعلام کرد که مردم این کشور ممکن است وادار شوند هزینه‌های اضافی برای مصرف برق بپردازند.
  • یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 15:51

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، سگولین رویال، وزیر انرژی فرانسه اعلام کرد که پس از باطل شدن سقف قیمت تعیین شده از سوی دولت برای بهای برق، ممکن است مردم این کشور وادار شوند ٢٧ یورو هزینه اضافی برای تصفیه قبض‌های برق خود بپردازند.رویال در مصاحبه با رسانه‌های فرانسوی در روز شنبه (١٤ تیر ماه) گفت که با مسئولان شرکت دولتی یی‌دی‌اف این کشور مذاکره می‌کند تا پرداخت این مبلغ اضافی، در مدت ١٨ ماه انجام شود.

بر پایه گزارش رسانه‌های فرانسوی، اگر این طرح اجرا شود، ٢٩ میلیون مصرف‌کننده برق در فرانسه از آن تآثیر خواهند پذیرفت.رویال گفت: این طرح به مصرف‌کنندگان برق اجازه می‌دهد که هر ماه، تنها ١,٥ یورو اضافی در قبض‌های برق خود پرداخت کنند.در ماه ژوئن سال جاری میلادی، دولت فرانسه با ملغی کردن افزایش پنج درصدی بهای برق، سبب کاهش پنج میلیارد دلاری ارزش شرکت یی‌دی‌اف شده بود.با این همه، مراجع قضایی فرانسه در حکمی، تصمیم دولت را غیر‌قانونی اعلام کردند. دولت فرانسه اکنون باید قیمت اضافی برق را دوباره از مردم بگیرد.


ثبت نظر

ارسال