جلوگیری از فرسوده‌سازی مهمترین نقش سازمان نظام مهندسی

پنجره ایرانیان: روستا گفت: مهمترین نقش سازمان‌های نظام مهندسی اصولی سازی و پایداری ابنیه و ساختمان‌های جدید و جلوگیری از فرسوده‌سازی است.
  • شنبه 14 تیر 1393 ساعت 12:19

مجید روستا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص ضرورت انعقاد  تفاهنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی کشور  در نوسازی بافت‌های فرسوده ،گفت: تفاهم نامه‌ها مهمترین اقدام برای بهبود هم افزایی عملکردها هستند، سازمان نظام مهندسی به دلیل نقشی که در نظارت و کنترل‌هایی که می‌تواند در ارتباط با رعایت آیین نامه‌ها و ضوابط ساختمانی داشته باشد نقش بسیار عمده و اساسی دارد . وی  در ادامه افزود: مهمترین نقش سازمان‌های نظام مهندسی اصولی سازی و پایداری ابنیه و ساختمان‌های جدید و جلوگیری از فرسوده سازی است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه علاوه بر سازمان نظام مهندسی  تفاهم نامه‌های همکاری مشترک  با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، وزارت کشور وچند شرکت دیگر منعقد شده است افزود: (سازمان شهرداری و دهیاری کشور)، سازمان بهزیستی کل کشور ، معاونت اجتماعی ناجا ،انجمن مددکاری کشور ، مرکز مطالعات زنان  و سازمان بسیج  تفاهم نامه‌های مبادله شده است .

روستا درادامه یادآورشد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌های توجه به عرصه‌های غیر کالبدی در کنار اقدامات کالبدی است . وی در ادامه تاکید شد: در حال حاضر سقف تسهیلات وام نوسازی و بهسازی به سی میلیون تومان افزایش یافته است .  

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه ؛ بحث اصلی نوسازی و بهسازی صرفا وام نیست و نباید فقط ابزار‌های تسهیلات دولتی را مد نظر قرار داد، افزود:استفاده از مکانیزم‌ها و ابزارهای  متنوع مالی و تشوبقی ضرورت دارد که در طرح  بازنگری جامع مسکن بر  محوریت مورد نظر قرار گرفته که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد گردید .


ثبت نظر

ارسال