وقت‌کشی در مورد بافت‌های فرسوده

پنجره ایرانیان: عضو شورای شهر تهران معتقد است شورای شهر در مورد بافت فرسوده وقت‌کشی می‌کند و باید در زمینه مشارکت خصوصی با بافت فرسوده شورا طبق لایحه‌ای دو فوریتی عمل کند.
  • چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت 11:12

عبدالحسین مختاباد در جریان هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری در مورد منطقه 12 گفت: خیلی از مغازه‌ها در منطقه 12 دیگر مغازه نیستند و از فضای بازار به انبار تبدیل شده‌اند.وی با اشاره به اینکه انبارها مثل بمب ساعتی هستند، گفت: در دیداری که با رییس‌جمهور داشتیم، ایشان به شرکت دادن بخش‌خصوصی در تعمیر بافت‌های فرسوده اشاره کردند. برخی معتقدند که شورا باید در مورد مشارکت با بافت‌فرسوده به صورت دو فوریتی عمل کند.

منطقه 12 قطب اقتصادی تهران است

همچنین در این جلسه قناعتی عضو دیگر شورای شهر در تذکری با اشاره به بازدیدهای از منطقه 12 گفت: به یاد دارم که در زمان جنگ بیشترین اعزام‌های ما از آن مناطق بود اما امروز وضعیت منطقه به گونه‌ای است که هنگام بازدید از پارکی در این منطقه به من گفتند باید مراقب باشیم تا به تو آسیبی نرسد.وی همچنین تاکید کرد: برای مردم منطقه 12 فضای ورزشی و برنامه اوقات فراغت در نظر گرفته نشده است. قناعتی با بیان اینکه در ماه مبارک هزینه‌های زیادی در برج میلاد برای اجرای برنامه‌های برج میلاد در نظر گرفته می‌شود، گفت: چرا ما امکانات را به جنوب شهر نمی‌بریم و چرا برنامه‌های فرهنگی در آنجا اجرا نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به نبود بازارهای تره‌بار در جنوب تهران افزود: در مناطق شمالی تعداد زیادی تره‌بار داریم اما در جنوب شهر تره‌بار مناسبی که مردم بتوانند جنس ارزان از آنجا تهیه کنند کم است.قناعتی با اشاره به اینکه منطقه 12 قطب اقتصادی شهر تهران است، گفت: وضعیت امروز تهران مثل کشور شده که مردم جنوبی آن محرومند ولی اقتصاد کشور به آنها بستگی دارد. وی همچنین با اشاره به تبدیل بافت فرهنگی به تجاری در منطقه 12 تاکید کرد: باید تلاش کنیم محله‌های قدیمی شهر از بین نرود.

حفاظت از میراث فرهنگی در منطقه 12 باید در دستور کار قرار بگیرد

در جریان هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مجتبی شاکری - عضو شورای شهر تهران در تذکر دیگری درباره منطقه 12 گفت: از دو هزار و 500 نقطه رخداد تاریخی در تهران منطقه 12 سهم قابل توجهی دارد اما با وضعیت موجود اگر قرار باشد این دو هزار و 500 نقطه حفظ شود، نه تنها کل بودجه شهرداری کفایت نمی‌کند بلکه میراث فرهنگی نیز این امکان را ندارد.وی ادامه داد: اگر بخواهیم نقاط تاریخی را حفظ کنیم، باید ساختار مناسبی برای آنها پیش‌بینی کنیم، وگرنه مانند شهرداران پیش از انقلاب می‌شویم که میزان قابل توجهی از میراث فرهنگی را از بین بردند. شاکری همچنین پیشنهاد داد که بحث حفاظت از میراث فرهنگی در منطقه 12 در مناطق همجوار آن به طور جدی پیگیری شود.

بچه بافت فرسوده هستم

عباس جدیدی - عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران هم با بیان اینکه 30 سال است که در منطقه 12 زندگی می‌کنم و در آنجا بزرگ شده‌ام و می‌توان گفت بچه بافت فرسوده هستم، در تذکری خطاب به شهردار منطقه 12 گفت: با توجه به شرایط بسیار مهم منطقه 12، جا داشت شهردار این منطقه در این جلسه شرکت می‌کرد و برای ارائه پاسخ به سوال‌هایی که تاکنون حیا کرده‌ایم و آنها را مطرح نکرده‌ایم، حضور می‌یافت. وی با اشاره به زیر خط فقر بودن سرانه‌های 7 گانه در بین مردم منطقه 12 گفت: سرانه‌های هفت‌گانه تاکنون بهبود پیدا نکرده است.

جدیدی همچنین در تذکری نسبت به عدم رعایت آیین‌نامه مکاتباتی شورای شهر گفت: طبق ماده 5، معاونت‌های شورای شهر می‌توانند درخصوص وظایف خود با شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها مکاتبه کنند اما الان بیش از 14 روز است که من از شهرداری منطقه 14 و 12 مدارک و اسنادی خواسته‌ام اما پاسخی نگرفته‌ام.جدیدی با انتقاد از نحوه ارتباط شورای شهر با شهرداری گفت: زمانی که من از شهردار منطقه درخواستی را مطرح می‌کنم، باید ظرف کمتر از 48 ساعت پاسخ آن به دست ما برسد و عدم رعایت این موضوع روند نظارتی ما را کند می‌کند.

 

 


ثبت نظر

ارسال