تذکر وام نوسازی بافت‌فرسوده

پنجره ایرانیان: رییس کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران با انتقاد از وجود برخی هزینه‌های متفرقه در مورد نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: عملا هزینه‌های متفرقه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را غیرشفاف کرده است.
  • سه شنبه 10 تیر 1393 ساعت 16:41

 پرویز سروری در هفتاد و هفتمین جلسه علنی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که کمک‌هایی که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود، تخفیفاتش اعمال نمی‌شود و جدول‌های شفاف این موضوع عملا غیرشفاف شده است.وی با ابراز تاسف نسبت به جمع شدن ریزدانه‌ها و عدم تأمین پارکینگ در مناطقی که دارای بافت‌های فرسوده هستند، گفت: متاسفانه به دلیل تجمع ریزدانه‌ها و عدم تأمین پارکینگ، جوازهای طبقاتی در این مناطق داده می‌شود و منطقه غیراقتصادی می‌شود و سبب شده بافت‌های فرسوده احیا نشوند. رییس کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران تاکید کرد که باید اجازه دهیم در احیای بافت‌های فرسوده ملاک اقتصادی نیز مدنظر قرار گیرد.

سروری در مورد منطقه 12 به عنوان یکی از نقاطی که با بافت‌های فروسده دست به گریبان است، اظهار کرد: منطقه 12 به دلیل وجود بافت‌های فرسوده دچار محرومیت مضاعف شده و اساسا ادعاهای برخی دوستان در مورد این منطقه اساسا مغایر با اصل موضوع است و همین اتفاق سبب حضور اشکال در این منطقه شده است. وی افزود: متاسفانه پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که علی‌رغم وعده‌های داده شده در این منطقه، فکر اساسی به حال مسائل و مشکلات آن نشده است.وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از طریق بخش خصوصی انجام می شود گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و معماری در قالب طرح های پیشگیرانه مثمر ثمر خواهد بود.

ناظم رضوی، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه اجرای قوانین ساخت و ساز تصریح کرد: نظارت بر اجرای صحیح قانون مهمترین وظیفه و سرلوحه اجرای این گونه فعالیت ها است.وی، با تاکید بر نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اذعان داشت: امید است تا با اجرای این طرح و همت و تلاش جهادی شهربانان و همکاری شهروندان شاهد چهره ای زیبا در شهر باشیم.


ثبت نظر

ارسال