دغدغه اصلی انبوه‌سازان مسکن!

پنجره ایرانیان: با توجه به اینکه سود پروژه‌های کاری نمی‌تواند در افزایش قیمت جبران هزینه‌های ساخت و ساز یکی از دغدغه‌های اصلی انبوه‌سازان مسکن است.
  • شنبه 7 تیر 1393 ساعت 10:32

محمدعلی ربانی دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: عدم توجه به افزایش قیمت ها باعث می‌شود که پروژه‌ها از حالت فعالیت خارج شوند. وی تصریح کرد: افزایش متری 100هزار تومان بر اساس بخشنامه فعلی نمی‌تواند جایگزین افزایش قیمت‌های فعلی در حوزه مسکن باشد و انبوه‌سازان با این درصد افزایش قیمت راضی نیستند.

ربانی با بیان اینکه همچنان پروژه‌ها در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که افزایش قیمت دستمزدها 200درصد، مصالح ساختمانی هر ساله بین400درصد و در آهن‌آلات و برخی موارد دیگر 300درصد افزایش قیمت داریم.دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در خصوص اینکه دولت چه برنامه‌هایی در راستای کنترل قیمت مسکن در آینده خواهد داشت افزود: دولت جدید تاکنون برنامه‌ای را در تولید مسکن ارائه نکرده و چنانچه کوچکترین روزنه برای خروج مسکن از حالت رکود اتفاق افتد،  افزایش قیمت‌ها را مشاهده خواهیم کرد.

ربانی اظهار داشت: انچه در حال حاضر مشاهده می‌شود رکورد توقف مسکن و خرید و فروش در بازار مسکن است و فقط در قسمت رهن و اجاره شاهد افزایش حداقل 20درصدی اجاره‌بها مسکن هستیم. وی تاکید کرد: مسئولان باید تغییر و تحولات بازار مسکن را کنترل و نظارت کنند چرا که بی‌توجهی به بازار مسکن افزایش و نوسان قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم با اشاره به یکی از دلایل توقف پروژه‌های مسکن مهر اظهار داشت: در دولت‌های قبل برای افزایش قیمت، دستمزد، ماشین‌آلات و مصالح تدابیری اندیشیده نشده است. وی افزود: وضعیت مسکن مهر در حال بلاتکلیفی و توقف است و عدم توجه به افزایش قیمت ها در دولت قبل باعث شده پروژه‌ها از حالت فعالیت خارج شوند.


ثبت نظر

ارسال