مهارت آموزی شرط اساسی استخدام در صنعت "ساخت‌وساز"

پنجره ایرانیان:چنانچه کارگران مهارت انجام کار نداشته باشند سرمایه‌های مردم در حوزه ساخت‌وساز به هدر می‌رود بنابراین مهارت‌آموزی از شروط اساسی در صنعت ساختمان است.
  • جمعه 6 تیر 1393 ساعت 16:47

مرادعلی واهبی عضو انجمن هیئت مدیره سازمان نظام مهندس استان خوزستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آموزش کارگران جزء وظایف وزارت کار و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد افزود: با توجه به ساخت‌وسازهای میلیونی در کشور آموزش کارگران و اخذ گواهی‌نامه کارگری در حین انجام فعالیت لازم و ضروری است. وی تصریح کرد: استان خوزستان با همکاری و برنامه‌ریزی همه‌جانبه با سازمان فنی و حرفه‌ای توانست اخذ گواهی‌نامه معتبر و مهارت‌آموزی کارگران ساختمانی را اجباری کند.

واهبی خاطرنشان کرد: این مهارت می‌تواند باعث ارتقاء کیفیت در ساخت‌وساز شود و بسیاری از استان‌ها می‌توانند این مهم را گسترش دهند. عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: موفقیت کشورمان در گرو یکپارچه‌سازی نظام ساخت‌وساز و ساماندهی کارگران خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: با تفکیک کارگران و آموزش مهارت‌های لازم مالکان می‌توانند نیروهای خود را از بین واجدین شرایطی که تأیید سازمان فنی وحرفه‌ای را دریافت کرده‌اند انتخاب کنند و این امر تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت و عمر ساختمان‌سازی خواهد داشت. واهبی یادآور شد: با توجه به قانون و مقررات ملی ساختمان و ضرورت توجه به آموزش کارگران اخذ گواهی‌نامه و تأیید صلاحیت در مهارت‌آموزی باید در تمامی استان‌ها اجرایی شود که متأسفانه این امر تاکنون به طور کلی تحقق نیافته است.


ثبت نظر

ارسال