تعریف برچسب انرژی، ضامن کیفیت ساختمان

پنجره ایرانیان: برنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در زمینه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی در صنعت ساخت با همکاری دو رشته مهندسی معماری و مکانیک تحقق می‌یابد.
  • چهارشنبه 4 تیر 1393 ساعت 16:16

به گزارش واحد مرکزی خبر، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در هفدهمین اجلاس نظام مهندسی گفت : با تعریف برچسب انرژی برای تمام ساختمان‌های موجود و همچنین ساختمان‌هایی که در دست ساخت است، می‌توانیم در آینده کیفیت ساخت و ساز را بالا ببریم.سلیمان شیرزادی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساخت و ساز مسکن‌، هم به نفع بهره‌برداران مسکن و هم به نفع سازندگان است ، افزود : با سامانه هوشمند مصرف انرژی و همچنین استفاده از فناوری و انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی در این صنعت می‌توانیم این روند مثبت را در کشور نهادینه کنیم.

شیرزادی با بیان این که اجلاس جزو برنامه‌های اصلی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان است ، گفت : این اجلاس با هدف ارائه عملکرد شورای نظام مهندسی ساختمان کشور و پیشنهاد بودجه سالانه این سازمان است. عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور کمیته‌ها و کمسیون‌های تخصصی و فنی را که در حاشیه اجلاس برگزار می‌شود ، مهم و تاثیر گذار دانست.وی گفت : در حاشیه اجلاس حرکت‌های مثبتی در جهت تبادل تجارب ، اطلاعات و ارتباطات سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها صورت می‌گیرد.

شیرزادی در این حال ادامه داد: در زمینه رسیدگی به تخلف بعضی از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها عملکرد موفق داشتیم تا با انتقال آن به سازمان‌های استانی دیگر اجرای مقررات ملی ساختمان به هدف نهایی خود نزدیک‌تر شود .شیرزادی با اشاره به 17 خط مشی تعیین شده در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: خوشبختانه این اجلاس، اولین اجلاسی است که با همکاری نظام مهندسی ساختمان کل استان‌ها در جهت اجرایی شدن این خط مشی برگزار شده است.


ثبت نظر

ارسال