نظام فنی مهندسی باید بازنگری شود

پنجره ایرانیان: ترکان از بازنگری در نظام فنی منهدسی ساختمان در کشور خبر داد و گفت: نظام فنی مهندسی و ساختمان باید به نظام واحد تبدیل شود تا بستر برای یکپارچه‌سازی نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی و مهندسی فراهم شود.
  • سه شنبه 3 تیر 1393 ساعت 12:15

به گزارش باشگاه خبرنگاران،اکبر ترکان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی) اظهار داشت: با توجه به تجربه 20 ساله در قانون نظام مهندسی ساختمان ما در آستانه بازبینی این قانون هستیم و از همه مسولان می‌خواهیم در این زمینه مساعدت کنند تا بتوانیم از فرصتی که مجلس شورای اسلامی برای بازبینی قانون نظام مهندسی فراهم کرده بخوبی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در سال 1334 همزمان با تاسیس برنامه و بودجه نظام فنی و مهندسی در کشور اجرایی شد، این نظام یک نظام سه جزیی (کارفرما، مشاور و پیمانکار) را شامل می‌شود. این نظام برای ساخت و ساز عمرانی و آنچه که به کارفرما عمومی دولت مربوط است نزدیک به 60 سال سابقه دارد.ترکان تاکید کرد: تا به امروز این سازمان عملکرد مثبتی داشته و همزمان با نظام مهندسی فنی اجرایی کشور شرایط عمومی برای پیمانکاران و تیپ قراردادها به کارفرما و دولت محقق شده و تاکنون کارنامه مثبتی را از خود به جا گذاشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: امروز در مرحله قرار دادیم که باید به سمت تکامل و پیشرفت در این عرصه حرکت کنیم. قانون نظام مهندسی به اندازه کافی در کشور اجرایی نشده است هم چنانکه وزیر راه فرمودند نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی و کارفرمایی و نظام مهندسی ساختمان باید به یک نظام واحد تبدیل شود و این به معنای بازنگری ریشه قانون ساختمان است.
وی تاکید کرد: سرمایه گذار طرح، بهره بردار و ناظر ساختمان بایستی در یک چرخه حیاتی طرحهای بهره برداری قرار گیرند. باید به چرخه حیاتی توجه اساسی شود.امیدواریم با اجرایی شدن این موضوع بستر برای یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی طرحهای عمرانی و مهندسی فراهم شود.


ثبت نظر

ارسال