نصب میلیونی کنتور هوشمند در هلند

پنجره ایرانیان: کشور هلند قصد داردتا سال 2020، 15 میلیون کنتور هوشمند برق و گاز را به عنوان فاز دوم طرح ملی پیاده­سازی زیرساخت اندازه­گیری هوشمند نصب و راه­اندازی نماید.
  • سه شنبه 3 تیر 1393 ساعت 11:39

به گزارش سازمان بهره­ وری انرژی ایران (سابا):در راستای اجرای طرح‌های آزمایشی موفقیت­آمیز نصب و راه­اندازی کنتور‌های هوشمند بین سال‌های 2012تا 2014 در کشور هلند، این کشور قصد دارد تا مرحلۀ دوم طرح ملی نصب کنتورهای هوشمند را با حمایت دولت و مصوبۀ سال 2011مجلس، راه­اندازی و تا سال 2020، تعداد 15 میلیون کنتور هوشمند برق و گاز را در این کشور نصب و راه­اندازی نماید.

براساس این گزارش: مرحلۀ اول اجرای این طرح، در سال 2011، با محور‌یت صرفه ‌جویی در مصرف مشترکین خانگی و تجاری کوچک از طریق ارسال گزارش مصرف انرژی ماهانه و تعاملات زمان واقعی و هم­چنین توسعۀ بازار با استفاده از خدمات اندازه‌گیری هوشمند انجام گردید.

این گزارش می ­افزاید: کشور هلند درحال حاضر حدود 7.6 میلیون خانوار دارد که 95% آن­ها از سیستم گازرسانی شهری استفاه می­کنند. هم­چنین براساس تحلیل هزینه به سود انجام شده توسط موسسهKEMA  (در حال حاضرDNV-GL )، کنتور‌های هوشمند ازطریق ارائۀ صورت­حساب هزینه و مصرف انرژی ماهانه به ­عنوان گزارش مصرف انرژی منزل، زمینۀکاهش متوسط 3.2 درصدی در مصرف برق و 3.7 درصدی در مصرف گاز را فراهم نموده است. ضمناً در تعاملات نزدیک به زمان واقعی و پیچیده‌تر با مصرف‌کنندگان، میزان این کاهش به ترتیب به6.4 درصد و5.1 درصد صرفه ­جویی در مصرف برق و گاز خواهد رسید.


ثبت نظر

ارسال