کاهش 30درصدی انتشار گازهای کربنی تا سال 2030

پنجره ایرانیان: سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) به‌منظور کاهش 30 درصدی تصاعد گازهای کربنی تا سال 2030، طرحی را با نام "نیروی پاکیزه"در این کشور اجرایی خواهد کرد.
  • یکشنبه 1 تیر 1393 ساعت 10:58

به گزارش دفتر روابط ‌عمومی سازمان بهره‌‌وری انرژی ایران (سابا):این طرح که درخصوص کاهش صدور گازهای گلخانه‌ای از نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ می‌باشد، شامل 645 صفحه مقررات برای کاهش روند گرمایش زمین و ترغیب کشورهایی مثل چین و هند به اعمال مقرراتی مشابه است. در این طرح 600 نیروگاه برق با سوخت زغال سنگ تحت پوشش قرار خواهند گرفت زیرا این نیروگاه‌ها علاوه‌بر این‌که بزرگ‌ترین منبع تولید آلودگی کربنی در آمریکا می‌باشند باعث انتقال یک سوم از کل گازهای گلخانه‌ای تولید شده در این کشور به جو زمین می‌شوند.

استراتژی آمریکا در این طرح می‌تواند شامل افزایش تولید نیروی برق با استفاده ازانرژی‌های تجدیدپذیر و روی آوردن به گاز طبیعی یا حرکت به‌سوی طرح معاملۀ تصاعد موسوم به "سقف و تجارت" باشد. براساس این طرح شرکت‌هایی که کم‌تر از حد مجاز آلودگی تولید کنند، اعتباری کسب نموده که می‌توانند آن‌را به شرکت‌هایی که بیش از حد مجاز آلودگی تولید می‌کنند، بفروشند.

این گزارش می‌افزاید: هدف این طرح که شامل مقررات تازه‌ای است، کاهش 30 درصدی گازهای کربنی در آمریکا نسبت به میزان موجود در سال 2005 است، ضمناً از تأثیرات جانبی این طرح می‌توان به کاهش 25 درصدی ذرات آلاینده، دی‌اکسیدسولفور و اکسید نیتروژن نیز اشاره نمود.


ثبت نظر

ارسال