بسیاری از ساخت‌وسازها فاقد کیفیت و استاندارد هستند

پنجره ایرانیان:واهبی گفت: متأسفانه به دلیل کمبود عوامل اجرایی که دارای مهارت اجرایی هستند، ساخت‌وساز در بسیاری از استان‌‌ها از استاندارد لازم برخوردار نیست.
  • پنجشنبه 29 خرداد 1393 ساعت 14:14

مرادعلی واهبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: عدم وجود مصالح استاندارد، نظارت سازمان‌های ذی‌الربط، کنترل کارگران و نبود نظارت بر مهارت و داشتن گواهی‌نامه معتبر می‌تواند از جمله عوامل تأثیرگذار در ساخت مسکن غیراستاندارد باشد. وی تصریح کرد: از سازمان‌های مربوطه، شهرداری‌ها انتظار می‌رود با مدیریت یکجانبه و هماهنگ در تمامی بخش‌های ساخت‌وساز نظارت دقیقی را اعمال کنند.
واهبی با بیان اینکه قوانین ومقررات ملی ساختمان باید اصلاح شود اظهار داشت: سیستم ساخت‌وساز باید یکپارچه شود و زیر نظر یک متولی کنترل و مدیریت شود چرا که سالانه ده‌ها میلیون ساخت‌وساز انجام می‌‌شود که در برخی کیفیت پایین است. عضو هیئت مدیره انجمن سازمان نظام مهندسی تأکید کرد: وضعیت ساخت‌وساز در کشور باید یکپارچه شود و هر کس پاسخگوی نواقص و کاستی‌هایی باشد که در کنترل و نظارت داشته است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا در استان خوزستان کمبود مسکن وجود دارد؟ افزود: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم اما با توجه به ضرورت مسکن و مسائل اجتماعی قطعا این طور خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال