سامسونگ لامپ‌ساز شد

پنجره ایرانیان: در زمان برگزاری CES امسال، زمزمه‌هایی مبنی بر اقدامات سامسونگ در زمینه روشنایی هوشمند شنیده شد و هم‌اکنون اخبار منتشر شده نشان می‌دهند که این غول فناوری از یک LED هوشمند مبتنی بر بلوتوث رونمایی کرده است.
  • سه شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 15:32

CNet- در هفته گذشته، در نمایشگاه بین‌المللی Lightfair برخی شرکت‌ها از راهکارهای خود در زمینه روشنایی هوشمند رونمایی کردند، اما این برای نخستین بار است که لامپی عرضه می‌شود که قدرت روشنایی خود را به صورت هوشمند و از طریق شبکه بلوتوث تنظیم می‌کند. اتصال بلوتوث به این لامپ امکان می‌دهد که دیگر نیازی به هاب شبکه نداشته باشد و در عوض با اتصال مستقیم به گوشی کاربر کار کند. سامسونگ ادعا می‌کند که شما به زودی می‌توانید تا 64 عدد از این لامپ‌ها را از طریق یکی از ابزارهای همراه‌تان و از فاصله 600 متری کنترل کنید.

 از نظر تئوری نیز اتصال لامپ‌های بیشتر به یک شبکه، کارایی آن را افزایش می‌دهد و می‌تواند به عنوان یکی از پارامترهای خانه هوشمند در نظر گرفته شود.  یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول، امکان تغییر دمای نوری است که از آن ساطع می‌شود. می‌توان نور منتشر شده از این لامپ را از نور شدید و گرم با روشنایی 2 هزار و 700 کاندلا تا یک نور سرد متمایل به آبی با روشنایی 6 هزار کاندلا تنظیم کرد. تمامی این قابلیت‌ها از طریق اپلیکیشن این لامپ در امکان‌پذیر خواهد شد. سامسونگ لقب "تنظیم‌کننده رنگ" را به این لامپ داده است.

 البته این لامپ شبیه به لامپ Hue Lux LED است که فیلیپس تولید کرده است. Hue Lux LED نیز می‌تواند دمای رنگ را تغییر دهد. البته شرکت‌های دیگری نیز به این حوزه علاقه نشان داده‌اند و لامپ‌هایی را معرفی کرده‌اند که به صورت هوشمند رنگ‌شان تغییر می‌کند.  هنوز سامسونگ اطلاعاتی را از میزان انرژی مورد نیاز این لامپ‌ها ارایه نکرده است. اما براساس اطلاعات ارائه شده توسط این شرکت، این لامپ عمری برابر 15 هزار ساعت دارد که در صورت استفاده از آن برای سه ساعت در روز، می‌توان برای 15 سال از آن استفاده کرد که با این حساب بسیاری از لامپ‌های هوشمند دیگر را از منظر عمر مصرف پشت سر نهاده است.


ثبت نظر

ارسال