احیای بافت فرسوده نیازمند عزم ملی

پنجره ایرانیان: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: به عبارتی با بسیج کردن امکانات و توانمندی‌های موجود در دولت، شهرداری، شورای شهر تهران، انجمن‌های مردم نهاد می‌توان بافت فرسوده را از عامل تهدید به یک فرصت تبدیل کرد.
  • سه شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 10:38

محمد سالاری، با اشاره به آمار جمعیت 15 درصدی شهروندان که در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهر تهران ساکن هستند، افزود: وجود بافت‌های فرسوده در کلانشهری همچون تهران که پیشانی نظام محسوب می‌شود باعث شده تا خدمات رسانی در تمامی‌حوزه‌های شهری از یک سو و از سوی دیگر امداد رسانی در مواقع بروز حادثه و بحران سخت و مشکل باشد. این مساله باعث شده تا بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهر تهران به یک عامل تهدید کننده جان و سلامت شهروندان تبدیل شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه یکی از دغدغه‌های شورای شهر تهران احیای بافت‌های فرسوده در تهران به ویژه در مناطق جنوبی شهر است که در این زمینه سازمان نوسازی شهر تهران و شورای شهر ورود جدی و تاثیرگذاری را داشته اند.سالاری با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی شهرداری تهران در اعطای رایگان پروانه ساخت به تنهایی برای ترغیب مردم به احیای خانه‌های فرسوده آنها کافی نیست، یادآور شد: مطابق قانون دولت نیز به عنوان متولی اصلی بافت فرسوده وظایفی را دارد که باید اجرایی شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی ‌شهر تهران همچنین بر لزوم تعامل جدی میان دولت، مدیریت شهری و سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط تاکید کرد و بیان کرد: امضاء تفاهم‌نامه‌‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می‌تواند نه تنها باعث اجرای دقیق تمامی ‌قوانین موجود در نوسازی بافت فرسوده در تهران شود، بلکه سایر سازمان‌های مسئول نیز ملزم به اجرای وظایف خود خواهند شد.


ثبت نظر

ارسال