ایمن‌سازی نما با استفاده از مصالح سبک

پنجره ایرانیان: دبیر انجمن سابق شرکت‌های ساختمانی استان خوزستان گفت: بهترین راهکار ایمن‌سازی نمای ساختمان استفاده از مصالح سبک است.
  • یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 9:50

کوروش باباپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: استفاده از مصالح چون سنگ و شیشه در نمای ساختمان ایمنی و کارایی لازم را ندارد. وی تصریح کرد: استفاده از مصالح سبک چون سرامیک و سیمان در ارتفاعات می‌تواند بار ساختمان را کم کند و نمای ساختمان را زیبا جلوه دهد.

باباپور خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده مشکل است چرا که امکانات زیربنایی و راه‌های ارتباطی ضعیف هستند و در حالی که تجمع بافت‌های فرسوده به صورت یک مجتمع می‌تواند کاربرد عمومی داشته باشد. دبیر سابق انجمن شرکت‌های ساختمانی خوزستان در مورد وضعیت ساختمان‌سازی افزود: اگرچه سنتی‌سازی همچنان در ساخت‌وساز کاربرد دارد اما صنعتی‌سازی رو به استقبال است و متقاضیان خرید مسکن صنعتی‌سازی را به دلیل مقاوم‌تر بودن و کارآیی بیشتر می‌پسندند.

محمدرضا سرحدی کارشناس مسکن ، یکی از روش‌های مؤثر در بهبود فرهنگ‌سازی در زمینه ساخت‌وساز باکیفیت را روش‌های صنعتی‌سازی دانست و افزود: روش‌های صنعتی، یکی از مهم‌ترین روش‌های ساخت‌وساز باکیفیت است اما به شرط آنکه به صورت همگانی رایج شود. این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: با به کارگیری روش‌های صنعتی‌سازی، استفاده از مصالح مرغوب و با یک زمان‌بندی سیستماتیک به صورت تدریجی و عمومی می‌توان مسکن مناسبی ساخت.

وی نظارت از سوی مهندسان را حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: فقط 30 الی 40 درصد از فرهنگ‌سازی و تبلیغ به روش صنعتی‌سازی می‌تواند برای مردم مفید باشد اما بیشتر با اجرای قوانین و مقررات و به کارگیری روش‌های صحیح در کنترل و نظارت جدی می‌توان به تشویق مصرف‌کننده پرداخت تا خودآگاهانه انتخاب کند.


ثبت نظر

ارسال