حق کمیسیون مشاوران افزایش‌نیافته

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: حق کمیسیون مشاوران املاک افزایش‌نیافته است و از مستاجران می‌خواهیم در بنگاه‌هایی قرارداد ببندند که کد رهگیری دارد.
  • شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 12:8

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: امسال نرخ مالیات ارزش افزوده هم 8 درصد است که از حق کمیسیون گرفته می‌شود و مالک و مستاجر یا خریدار و فروشنده به صورت مشترک آن را پرداخت می‌کنند.وی گفت : خوشبختانه معاملات مسکن افزایش‌یافته و رونق بازار در راه است.

عقبایی گفت : بنگاه‌داران هم حق کمیسیون قانونی را رعایت می‌کنند و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به سامانه تلفن 7334 گزارش کنند.وی افزود : حق کمیسیون مشاوران املاک تا 30 میلیون تومان مبلغ 150 هزارتومان است از 30 تا 50 میلیون تومان معادل 75 صدم درصد گرفته می‌شود و از50 تا 100 میلیون تومان نیم درصد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : معامله صدمیلیون تومانی ؛ 550 هزار تومان حق کمیسیون دارد که خریدار و فروشنده با هم پرداخت می‌کنند.عقبایی افزود‌: در معاملات بیش از 100 میلیون تومان به بالا هم 25 صدم درصد یعنی برای هر صد میلیون تومان 250 هزارتومان دریافت می‌شود.


ثبت نظر

ارسال